Dowiedz się, w jaki sposób media społecznościowe pozwalają Ci:
Korzyści biznesowe wynikające z posiadania silnej pozycji w mediach społecznościowych nigdy nie były bardziej oczywiste, a wydatki na reklamy na portalach społecznościowych mają osiągnąć 102 miliardy dolarów w 2020 roku 1. Jest to skuteczny sposób na promocję, szczególnie w przypadku mniejszych firm, ponieważ wystarczy kilka kliknięć, aby zareklamować swoje produkty i usługi wśród wąskiej grupy odbiorców i uzyskać wymierny zwrot z inwestycji.
Ale to tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o korzyści, jakie media społecznościowe mogą zapewnić małym firmom wszelkiego rodzaju – w tym restauracjom, barom, siłowniom i salonom piękności. Choć może się wydawać, że jest to zatłoczony rynek, na którym wiele firm walczy o uwagę klientów, wciąż zostaje wystarczająco dużo miejsca dla nowych marek.
Dysponując silną strategią marketingową i wiedzą na temat działania różnych platform, możesz wykorzystać media społecznościowe do:
Poznaj zalety marketingu w mediach społecznościowych i dowiedz się, jak zaangażować swoich odbiorców.
Marketing w mediach społecznościowych polega na publikowaniu treści na jednym z wielu dostępnych portali, takich jak:
Każdy z nich jest odpowiedni dla innego rodzaju treści, dostosowanych do różnych odbiorców i różnych celów, takich jak:
To Ty kontrolujesz, jakie treści pojawią się na twoich kontach. W zależności od posiadanych zasobów, możesz tworzyć posty samodzielnie, zatrudnić specjalistów lub automatycznie generować posty za pomocą narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi.
Na świecie są ponad trzy miliardy aktywnych użytkowników mediów społecznościowych 2. To ogromna grupa potencjalnych odbiorców Twojej marki.
Publikowanie treści na portalach społecznościowych może zwiększyć zasięg Twojej marki i liczbę osób, które zobaczą:
Wizualizacje odgrywają ogromną rolę w mediach społecznościowych – szczególnie na platformach takich jak Instagram, Snapchat czy TikTok. Post z obrazkiem lub filmem może prezentować:
Każdy post daje Ci szansę na przekazanie informacji o Twojej ofercie osobom, które obserwują Twoją stronę, a potencjalnie także ich znajomym, jeśli Twój post zostanie podany dalej – pomagając im zdecydować, czy lub co chcą kupić.
Niewiele jest kanałów marketingowych, z których można korzystać całkowicie za darmo. Oczywiście, dodanie niezbędnych informacji, takich jak opis profilu, czy grafiki profilowe może zająć trochę czasu – ale rozpoczęcie działalności w mediach społecznościowych jest zazwyczaj szybkim procesem.
Utworzenie konta społecznościowego jest darmowe, a post nic Cię nie kosztuje – chyba że prowadzisz płatną kampanię reklamową i płacisz za to, aby Twój post pojawił się na tablicach informacyjnych osób, które nie śledzą Cię aktywnie.
Pomaga to zaoszczędzić pieniądze na działania marketingowe i rozprzestrzeniać informacje na temat Twojej firmy bez żadnych kosztów.
Zbieranie informacji o klientach jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu w każdej branży. Dostosowywanie treści do właściwych użytkowników mediów społecznościowych może zwiększyć ich zaangażowanie, co z kolei może napędzać sprzedaż.
Monitoring mediów społecznościowych również może pomóc Ci w zbieraniu informacji o docelowych odbiorcach. Polega to na wyszukiwaniu różnych rozmów, które ludzie prowadzą na tematy związane z Twoją branżą, aby jeszcze bardziej pogłębić zaangażowanie wśród odbiorców.
51% liderów marketingowych wykorzystywało monitorowanie mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się więcej o preferencjach swoich klientów podczas pandemii COVID 3. Pomogło im to tworzyć posty, które użytkownicy uznają za istotne – zwiększając szanse na utrzymanie zaangażowania klientów.
Publikowanie treści społecznościowych, które interesują Twoich klientów, daje Ci największe szanse na zbudowanie grupy osób, które zdecydują się na zakupy w Twojej firmie, gdy będą potrzebować konkretnego produktu lub usługi.
To może pomóc Twojej małej firmie zwiększyć lojalność klientów i zbudować bazę stałych użytkowników, na której będzie można polegać. Badania przeprowadzone w USA wykazały, że 80% klientów z czasem przywiązuje się do konkretnej marki 4.
Twoje interakcje w mediach społecznościowych odgrywają ważną rolę w budowaniu lojalności wobec marki.
Media społecznościowe nie są jednostronne, jeśli chodzi o komunikację. Należy wchodzić w interakcję z odbiorcami, zadając im pytania i zachęcając ich do odpowiedzi – dzięki czemu ludzie mogą poczuć się częścią Twojej marki.
Wprowadzenie strategii dotyczącej mediów społecznościowych może Ci pomóc w wyborze:
Posiadanie zdefiniowanej strategii może pomóc Ci kształtować rozmowy, które prowadzisz na portalach społecznościowych, maksymalizując ich skuteczność i zwiększyć ilość konwersji na sprzedaż.
Przed pojawieniem się mediów społecznościowych, klient musiałby wysłać e-mail lub zadzwonić do Twojej firmy, aby uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. Obecnie takie podejście wydaje się niepraktyczne i przesadnie biurokratyczne.
Dzięki mediom społecznościowym klienci są w stanie bezpośrednio i szybko zwrócić się do Ciebie z jakimikolwiek problemami lub uwagami – szczególnie na platformach takich jak Facebook Messenger.
Jeśli szybko odpowiesz komuś, kto ma na przykład problemy z rezerwacją, pokażesz innym użytkownikom, że troszczysz się o ich komfort – budując lojalność klientów i sprawiając, że będą do Ciebie wracać.
Portale społecznościowe pozwalają Ci na natychmiastową promocję ważnych ogłoszeń biznesowych wśród osób obserwujących Twoje profile – co stanowi idealne rozwiązanie do wprowadzania ofert takich jak:
Wystarczy kilka chwil, aby napisać post, dodać szczegóły na temat tego, co reklamujesz, i udostępnić go. Jeśli Twój post dotrze do osób, które Cię obserwują, oni z kolei mogą podzielić się nim ze swoimi znajomymi – zapewniając w zasadzie darmowy marketing.
Możliwość udostępniania postów na portalach społecznościowych może rozszerzyć zasięg Twojej firmy poza obecną bazę klientów – zwielokrotniając liczbę potencjalnych odbiorców.
Na przykład, załóżmy, że zamieszczasz poradnik treningowy na swoich kontach społecznościowych.
Jeśli będziesz zamieszczać dobrze dobrane treści w mediach społecznościowych, ten scenariusz może stać się rzeczywistością, co pomoże Ci dotrzeć do osób, które jeszcze nie znają Twojej firmy.
Każdy post na portalu społecznościowym powinien zawierać adres URL Twojej strony internetowej, zwiększając tym samym liczbę osób odwiedzających – czyli tzw. ruch przychodzący.
Zachęcanie ludzi do sprawdzenia Twojej oferty online sprawia, że więcej osób ogląda Twoje produkty i usługi, potencjalnie zwiększając sprzedaż i przychody.
Dlatego też należy zoptymalizować stronę internetową, aby zapewnić klientom wszystkie potrzebne informacje na temat działalności firmy. W ten sposób klienci będą mieli wszystkie informacje, których potrzebują, aby zdecydować, czy chcą korzystać z Twoich usług.
Podczas gdy budujesz swoją obecność w sieci poprzez serwisy społecznościowe, zostań także Partnerem Handlowym Groupon, aby zwiększyć swój zasięg i przyciągnąć więcej klientów. Zarejestruj się już dziś i zacznij rozwijać swoją firmę.
1https://sproutsocial.com/insights/social-media-statistics/#:~:text=Marketers%20are%20spending%20more%20on,majority%20of%20social%20advertising%20revenue.
2https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/
3https://www.emarketer.com/content/social-listening
4https://blog.hubspot.com/service/customer-loyalty-statistics
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.