Zapewnianie wysokiej jakości obsługi klienta to być może najważniejszy priorytet Twojego salonu kosmetycznego, ale aby naprawdę osiągnąć sukces, należy poważnie podejść do strategii marketingowej. W końcu klienci najpierw muszą dowiedzieć się o istnieniu Twojej firmy, zanim będziesz mieć okazję pokazać im jaka jest wspaniała.
Aby pomóc Ci w rozwoju Twojej firmy, zebraliśmy najlepsze porady i strategie na marketing i reklamę salonu kosmetycznego.
Planując działania marketingowe salonu kosmetycznego, należy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii.
Kiedy zaczynasz reklamować swój salon kosmetyczny, musisz wiedzieć, kim są Twoi klienci. Typową grupą docelową najczęściej1 są kobiety. Ale takie założenie nie wystarczy – musisz też pomyśleć o przedziale wiekowym członkiń grupy docelowej, ich zainteresowaniach i preferencjach. Przydatne będą wszelkie dane rzucające światło na te aspekty. Wkomponuj te informacje w swoją markę (więcej na ten temat piszemy w dalszej części artykułu), a przekonasz się, że będzie Ci łatwiej przyciągnąć klientów, z którymi coś Cię łączy i którzy chętniej będą Cię polecać znajomym.
Siła Twojej marki zadecyduje o sukcesie strategii marketingowej Twojego salonu kosmetycznego. Zanim potencjalni klienci zdecydują się skorzystać z Twoich usług, muszą wiedzieć, kim jesteś i dlaczego warto przyjść właśnie do Twojej firmy, a nie do konkurencji. Zbudowanie rozpoznawalnej i cenionej marki to pewny sposób na przyciągnięcie klientów. Stwórz głos marki, paletę kolorów i bank obrazów, aby potencjalni odbiorcy zaczęli Cię zauważać.
Kiedy już stworzysz wizerunek marki, ważne jest, aby konsekwentnie się go trzymać. Używając mediów społecznościowych, zamawiając nowy szyld do salonu czy rozmawiając przez telefon z klientkami, zawsze dbaj o spójność komunikacji werbalnej i wizualnej. Jeśli tego nie zrobisz, ludziom będzie trudniej rozpoznać Twoją firmę i zaufać jej.
Gdzie lubią chodzić członkowie Twojej grupy docelowej? Czy w wolnym czasie czytają blogi, oglądają telewizję lub słuchają podkastów? Czy chętnie korzystają z mediów społecznościowych?
Gdziekolwiek są Twoje odbiorczynie, musisz tam być i Ty. Żadna grupa docelowa nie mieści się idealnie w konkretnej szufladce, dlatego dobrze jest wykorzystać kilka różnych kanałów i połączyć je ze sobą. Korzystaj z mediów społecznościowych i dziel się zdjęciami efektów pracy, z których firma może być dumna i pisz artykuły na bloga, aby zaprezentować odbiorcom swoją fachową wiedzę.
Przy planowaniu kampanii marketingowych łatwo jest zapomnieć o obecnych klientach. Kluczem do sukcesu Twojej firmy jest znalezienie równowagi pomiędzy przyciąganiem nowych klientów a utrzymywaniem obecnych. Zniżki mogą zwiększyć poziom sprzedaży nawet2 o 15%, więc warto pomyśleć o konkursach i promocjach, z których będą mogli skorzystać zarówno nowi, jak i obecni klienci. Programy lojalnościowe są również świetnym sposobem na docenienie stałych klientów.
Stwórz skuteczną strategię marketingu i reklamy w następujących obszarach:
Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem wyszukiwania i zareklamuj firmę w Google i na Facebooku. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej Cię znajdą, szukając w internecie oferowanych przez Ciebie usług.
Jeśli Twojego salonu urody nie ma na co najmniej jednej platformie społecznościowej, tracisz wiele okazji do kontaktu z klientami. Publikuj godziny otwarcia, aktualne zdjęcia, relacje i artykuły, by wchodzić w interakcje z odbiorcami.
97% potencjalnych klientów czyta recenzje online, szukając3 nowych firm do wypróbowania. Zachęcaj lojalnych klientów do pozostawiania recenzji lub polecania Cię znajomym, oferując za to nagrody.
Korzystanie ze wsparcia lokalnych influencerów działających w Twojej branży – lub mieście – może pomóc w promocji salonu urody. Zbuduje to zaufanie grupy docelowej do Twojej marki, usług i produktów.
Wydarzenia sezonowe to świetna okazja na odświeżenie strategii marketingowej salonu kosmetycznego i wykorzystanie najważniejszych wydarzeń roku, które są ważne dla Twoich klientek i klientów. Przearanżuj wystawy, rozłóż dekoracje lub zareklamuj ekskluzywne oferty – dzięki temu salon będzie na czasie.
Jeśli korzystasz z narzędzia do rezerwacji online, możesz zapisywać adresy e-mail klientów i za ich pośrednictwem informować ich o aktualnych promocjach. Przesyłaj ekskluzywne oferty, linkuj do bloga i zachęcaj do interakcji w mediach społecznościowych.
Zamieszczaj ogłoszenia w lokalnej prasie i rozgłośniach radiowych, by rozreklamować swój salon urody wśród nowych klientów w okolicy. Opowiedz im i swojej ofercie i najpopularniejszych zabiegach i zaprezentuj się z najlepszej strony. Ten kanał promocji można również powiązać z wydarzeniami i ofertami sezonowymi.
Jak już wspominaliśmy, warto nagradzać lojalnych klientów ekskluzywnymi ofertami i zniżkami, tak aby poczuli się wyjątkowi i docenieni. Im lepiej poczują się stali klienci, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą dalej wracać i polecać Twoje usługi znajomym.
Mogą to być zarówno produkty, które kupujesz, jak i te, które wytwarza Twoja firma. Niewielka próbka do wykorzystania w domu może zachęcić do kupienia całego produktu.
Twórz promocje na nowe zabiegi i produkty, aby pozbyć się zapasów i przyciągnąć nowych klientów. Mogą to być oferty odpowiednie na każdą porę roku lub dopasowane do konkretnego okresu.
Blogi
Blog to platforma, na której możesz dzielić się swoją fachową wiedzą z klientami, a także nawiązywać kontakty w branży. Jeśli masz jakieś porady dotyczące stylu na nadchodzący sezon, może opublikujesz je jako post na blogu? To świetny sposób na pokazanie swojej grupie docelowej, że to do Ciebie warto się zwracać w kwestiach związanych ze stylizacją.
Groupon
Stworzenie strategii marketingowej z Grouponem to kompleksowe rozwiązanie marketingowe dla małych salonów kosmetycznych. Promuj swoją firmę i zabiegi z ekskluzywnymi ofertami docierającymi do szerokiego grona odbiorców gotowych, by dokonać rezerwacji.
Zostań Partnerem Groupon, aby zwiększyć zyski, poprawić wyniki finansowe i zyskać użyteczne informacje na temat klientów i ich nawyków konsumenckich.
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.