Dzień Matki to wyjątkowy czas dla wszystkich mam i dzieci. Ale czy wiesz, że jest to również jedno z najważniejszych komercyjnych świąt dla Twojej firmy?
Podobnie jak Walentynki czy Dzień Ojca, Dzień Matki oznacza wydatki na prezenty. Tylko w 2018 roku Polki i Polacy mieli wydać na podarki dla swoich mam nawet 750 mln zł, a przeciętny upominek miał kosztować 67 zł.1
Aby więc pomóc Ci przygotować się do obchodów święta wszystkich mam, zebraliśmy pomysły na marketing i promocje na Dzień Matki, które przyczynią się do rozwoju Twojej firmy. Przeczytaj artykuł, by poznać sposoby na promowanie produktów i usług przed tym ważnym dniem.
Przewodniki po prezentach pozwalają zapracowanym członkom rodziny na szybkie przejrzenie dostępnych opcji i znalezienie idealnego prezentu na Dzień Matki. Są idealne, by przykuć uwagę osób robiących zakupy na ostatnią chwilę i milionów potencjalnych klientów przeglądających sklepy online.
Możesz stworzyć poradnik na Dzień Matki w formatach cyfrowych, takich jak:
Szukasz ciekawego pomysłu na promocję na Dzień Matki? A może dobierzesz specjalne produkty i usługi i stworzysz z nich pakiet – idealny prezent na święto mam? Ten pomysł można wykorzystać w przypadku:
Dzięki temu zapracowanym osobom łatwo jest znaleźć wspaniały prezent bez konieczności robienia zakupów w różnych sklepach. Rozważ oferowanie pakietów ze zniżką w porównaniu do produktów kupowanych oddzielnie.
Partnerstwo z inną firmą to idealna okazja, aby zwiększyć świadomość marki, a jednocześnie dotrzeć do nowych klientów. Jeśli chodzi o znalezienie odpowiedniej firmy z którą można współpracować z okazji Dnia Matki, ważne jest, aby trzymać się z dala od bezpośredniej konkurencji, ponieważ obie strony powinny czerpać korzyści ze współpracy. Prowadzisz firmę zajmującą się kulinariami? Zawsze możesz połączyć promocję z okazji Dnia Matki z ofertą na pobliskiej ściance wspinaczkowej lub w innym obiekcie sportowym. Kreatywne kombinacje mogą przynieść większy sukces. Rzuć wyzwanie swojej firmie i stwórz wyjątkową ofertę dla żądnych przygód mam.
Wiele dzieci oszczędza, aby kupić coś specjalnego na Dzień Matki. Ale zbyt wysokie ceny przedmiotów, które na pewno spodobałyby się ich mamom mogą być dla nich nieosiągalne.
Oto kilka pomysłów reklamowych na Dzień Matki, które mogą pomóc w dotarciu do młodszej grupy demograficznej:
Jeśli oferujesz pakowanie prezentów w okresie świątecznym, dlaczego nie również w Dzień Matki? Dzięki takiej spersonalizowanej usłudze ułatwisz klientom życie i przyciągniesz do firmy nowe osoby.
Reklamuj możliwość pakowania prezentów na swojej stronie, aby ludzie przy przeglądaniu i składaniu zamówień wiedzieli, że taka opcja jest dostępna – bardzo pomocne jest dodanie takiej informacji do stron produktów. Podaj tę informację również na swoich banerach internetowych i w reklamach w mediach społecznościowych.
Przeprowadziliśmy badanie, z którego wynika, że 95% klientów Groupona w Polsce, którzy planują obchodzić Dzień Matki będzie robić zakupy na tę szczególną okazję. 85% tych osób planuje wydać tyle samo lub więcej niż w zeszłym roku, a przy milionach aktywnych klientów to potencjał na naprawdę duży przychód!2 Z tego powodu kampania Groupon to idealny sposób na promowanie Twoich ofert na kosze i karty podarunkowe, eleganckie kolacje, subskrypcje wina lub inne wyjątkowe doświadczenia, które sprawią, że każda mama poczuje się doceniona.
Prowadzenie kampanii na Grouponie pomoże:
Zacznij poszerzać swoją bazę klientów w jednym z najbardziej lukratywnych okresów w roku, rejestrując się jako Partner Groupon.
Jeśli wiesz, które z Twoich klientek są mamami, wyślij im specjalną kartkę z podziękowaniami e-mailem i załącz kupon, który mogą wykorzystać w Twojej firmie. Jeśli chcesz nieco bardziej się postarać, prześlij kartkę z kuponem pocztą, o ile zgodziły się na ten typ komunikacji.
Taka promocja na Dzień Matki jest świetną techniką marketingową i z pewnością zostanie zapamiętana. Pokazuje ona, że dbasz o swoich klientów, nawet kiedy się tego nie spodziewają, i może przynieść dodatkową korzyść w postaci reklamy szeptanej.
Gratisy są zawsze mile widziane, niezależnie od okazji – ale szczególnie w Dniu Matki. Pomyśl, jakie drobne rzeczy mogą wywołać uśmiech mamy w jej dniu, na przykład:
Możesz pokusić się o większą kreatywność i zaoferować prezenty w postaci:
Jeśli w Dniu Matki spodziewasz się dużego ruchu, możesz przygotować specjalne prezenty lub zniżki, które będziesz oferować klientom przez cały dzień. Oto kilka przykładów do wykorzystania w kontakcie online lub osobiście:
Zorganizowanie specjalnego wydarzenia tylko dla mam może naprawdę zapewnić Twojej marce rozgłos. Niech będzie ono wystarczająco duże, aby przyciągać ruch do Twojej witryny, szczególnie jeśli jest to wydarzenie wirtualne, i wystarczająco ciekawe, aby wzbudzić duże zainteresowanie.
Pamiętaj, aby intensywnie promować je w mediach społecznościowych w tygodniach poprzedzających Dzień Matki i zachęcać uczestników do dzielenia się swoimi doświadczeniami również na swoich profilach.
Świetnym pomysłem na marketing na Dzień Matki jest stworzenie hashtagu powiązanego z kampanią w mediach społecznościowych, która zachęca do udziału. Daje to wiele możliwości – możesz na przykład poprosić ludzi o podzielenie się:
Dzień Matki to również doskonała okazja, aby dotrzeć do młodszego grona klientów. Wystarczy oryginalny pomysł i sprytny hashtag związany z Dniem Matki, taki jak #SuperMama lub #BiznesMama, aby promować swoją kampanię w kanałach mediów społecznościowych. Czy wiesz, że posiadanie hashtagu może być wykorzystane do celów śledzenia? Po prostu podążaj za hashtagiem kampanii, aby uzyskać szeroki przegląd tego, kto udostępnia Twoje treści. Przenieś swoje treści na wyższy poziom, czytając nasz przewodnik po marketingu online dla małych firm.
Prowadzisz już kampanię Groupon? Zwróć na to uwagę klientów, korzystając z kanałów mediów społecznościowych. Będąc Partnerem Groupon, Twoje kampanie są również wspierane przez reklamy na różnych platformach Groupon, dzięki czemu możesz dotrzeć do większej sieci potencjalnych klientów bez ryzyka i dodatkowych kosztów.
Ankiety zawsze skutecznie zachęcają ludzi do rozmowy. Co ważniejsze, w tej rozmowie bierze udział Twoja marka. Możesz zadawać emocjonalne pytania, takie jak:
Lub zabawne pytania, takie jak:
Facebook, Twitter i Instagram znacząco ułatwiają tworzenie ankiet dla obserwujących. Następnie możesz opublikować uzyskane wyniki w mediach społecznościowych, a nawet umieścić je w infografice i udostępnić.
Dotrzyj do osób robiących zakupy na ostatnią chwilę za pomocą ofert na każdy dzień w tygodniu poprzedzającym Dzień Matki. Na każdy dzień możesz wybrać inny produkt lub usługę i zaoferować na nie zniżkę trwającą tylko 24 godziny.
Opublikuj informacje o zniżkach w mediach społecznościowych i na stronie internetowej, wykorzystując reklamy na Dzień Matki i promocyjne banery. Wyjaśnij, dlaczego produkt lub usługa są tak godne uwagi (Czy jest to bestseller? Czy jest to nowość?) i przyciągnij uwagę klientów dzięki promocji „last minute”.
Wraz ze wzrostem ogólnej liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych, pracujące matki i liderki stają się standardem na całym świecie. W czołówce znajdują się Rosja i Stany Zjednoczone, gdzie od 38% do 55% stanowisk kierowniczych średniego i wyższego szczebla zajmują kobiety3. W Wielkiej Brytanii odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych wynosi około 37,2%4.
Jak więc pracująca matka myśli o tym dniu?
“Muszę powiedzieć, że jako pracująca mama Dzień Matki często mnie zaskakuje! Zawsze się cieszę, że zarówno moja córka, jak i mąż są tak podekscytowani tym dniem, a spędzanie go z nimi to zawsze mój najlepszy prezent. Trochę „czasu dla siebie” bardzo pomaga w mentalnym i fizycznym żonglowaniu między pracą i rodzicielstwem; czy to wieczorny zabieg kosmetyczny, dzień w spa czy coś, co jest połączone z moją pasją do koni – zawsze jestem otwarta na oryginalne prezenty!” – Emma Coleman, Dyrektor ds. Komunikacji Międzynarodowej GROUPON
Aby naprawdę wyróżnić się z tłumu, najważniejsze jest skierowanie kampanii do pracujących matek. Sposobem na to jest dostosowanie godzin otwarcia do godzin pracy, a nawet dostarczanie ofert/produktów bezpośrednio do ich miejsca pracy. Sesja jogi w biurze lub oferta po godzinach może być szczególnie popularna wśród matek nastawionych na karierę.
Tworząc ofertę specjalną, nie zapomnij rozpieszczać klientów gadżetami promocyjnymi. Mały upominek z okazji Dnia Matki buduje zaangażowanie, pozytywne opinie i zachęca do powrotu klientów.
Może to być jeden z droższych pomysłów na promocję z okazji Dnia Matki, ale może mieć też duży wpływ na Twoją firmę i pomóc w zebraniu kontaktów do listy mailingowej. Zamieść formularz zgłoszeniowy na swojej stronie lub w mediach społecznościowych i wprowadź nazwiska uczestników do generatora losującego, by wyłonić zwycięzcę.
Masz problem z wymyśleniem idealnej nagrody na Dzień Matki? Wiele mam ucieszyłoby się z wygrania relaksującego zabiegu lub atrakcji, która pozwoliłaby im nieco odpocząć od dzieci. Może to być na przykład:
Pinterest pomaga docierać do klientów dzięki obrazom. Jeśli chcesz stworzyć tablicę, która wywrze emocjonalny wpływ na klientów, poproś pracowników o przypięcie zdjęć, które przypominają im ich matki i udostępnij ją na swoich kanałach społecznościowych.
Przyczep kilka linków do swoich produktów lub usług, ale tak naprawdę skup się na inspiracji i nostalgii, aby dotrzeć do większej liczby osób na Pinterest.
Mężowie, ojcowie i zapracowane dorosłe dzieci będą Ci wdzięczni za utrzymywanie kosztów wysyłki na niskim poziomie – zwłaszcza, że wiele zakupów będzie dokonywanych online. Chociaż mogłoby się wydawać, że taka decyzja zmniejszy Twoje przychody, na dłuższą metę powinna ona przyciągnąć więcej osób na Twoją stronę.
Wspaniałym pomysłem będzie organizacja kampanii charytatywnej z okazji Dnia Matki i przekazanie części przychodów uzyskanych tego dnia do lokalnej organizacji dobroczynnej wspierającej mamy w trudnej sytuacji życiowej.
Klienci mogą chętniej wybierać Twoją firmę, wiedząc, że w ten sposób pomagają innym i poczują się dobrze, kupując od Twojej marki, gdy wspiera osoby w potrzebie.
Doświadczenia są teraz trendem na rynku, ponieważ każdy chce jak najlepiej wykorzystać swój wolny czas. Promowanie wrażeń, których nie można przeżyć w domu i których można doświadczyć tylko o tej porze roku, byłoby mądrym pomysłem marketingowym na Dzień Matki. Na przykład:
Karty podarunkowe mogą być wybawieniem dla rodzeństwa, które nie może zdecydować, co kupić lub dla tych, którzy chcą pozwolić mamie zdecydować, czego chce na prezent. Jeśli nie oferujesz kart upominkowych, zacznij o tym myśleć już teraz.
Pamiętaj, aby przypomnieć o tym swoim odbiorcom i przyznawaj dodatkowe punkty, jeśli karty podarunkowe zostaną wysłane e-mailem przy zakupie – w sam raz na zakupy w ostatniej chwili.
Wiele mam pomagało swoim córkom robić makijaż, gdy te były młodsze. Nadszedł czas, aby odwrócić sytuację.
Jeśli prowadzisz salon kosmetyczny i masz fanki w mediach społecznościowych – zachęć je, aby udostępniały zdjęcia swoich odmienionych na Dzień Matki mam – pamiętaj, aby dodać hashtag promujący konkurs.
Zaoferuj takie zachęty jak specjalny kod promocyjny lub upominek.
Jeśli prowadzisz specjalną kampanię na Dzień Matki, nie pozwól, aby to był koniec Twoich działań marketingowych. Celem prowadzenia jakiejkolwiek promocji jest zachęcenie do nabywania nowych zwyczajów, tak więc daj klientom dodatkową zachętę do powrotu do Twojej firmy. Jeśli więc oferujesz:
Prowadzisz kawiarnię, restaurację lub bar? Pokaż mamom, jak ważne jest dla Ciebie ich święto, tworząc specjalne menu z okazji Dnia Matki.
Jest kilka dróg, którymi możesz się kierować, korzystając z tego pomysłu marketingowego na Dzień Matki:
Jeśli prowadzisz bar lub masz bar w swojej restauracji, wypuść kilka wyjątkowych koktajli specjalnie na Dzień Matki. Zaproś najlepszych barmanów do pracy i pomyśl o stworzeniu wyjątkowego menu na tę okazję.
Pomysł ten można również przenieść na domowe zestawy koktajlowe dla matek i rodzin, które w tym roku świętują w domu.
A skoro mowa o świętowaniu w domu… Pandemia nauczyła klientów, jak można obchodzić wyjątkowe okazje w domowym zaciszu. Zadbaj więc o to, by mieć coś w ofercie dla osób, które wolą świętować bez wychodzenia z domu, na przykład:
W ciągu ostatnich kilku lat cenny czas spędzany z rodziną bywał mocno ograniczony. Dlatego w tym roku takie wyjątkowe chwile powinny być jak najbardziej dostępne dla matek i córek.
Oferowanie specjalnych zniżek na wspólne rezerwacje, takie jak zabieg spa na Dzień Matki dla dwóch osób lub wspólna metamorfoza może pomóc przyciągnąć klientki, które chcą razem uczcić Dzień Matki.
Jeśli prowadzisz salon fryzjerski, Twoje zyski prawdopodobnie wracają na dawny poziom – może więc zaoferujesz matkom dodatkowe zabiegi na włosy? Jeśli Twoje wyniki finansowe przed Dniem Matki na to pozwolą, możesz w ten sposób zyskać duże zasięgi w mediach społecznościowych.
Reklamuj się na Instagramie i Facebooku i ogłaszaj, że mamy mogą odebrać darmowe próbki produktów, gdy przyjdą na strzyżenie i stylizację. Uruchom taką kampanię w tygodniach poprzedzających Dzień Matki, aby uzyskać jak największą popularność wśród klientów.
Skorzystaj z jednego lub kilku spośród powyższych 27 pomysłów na marketing na Dzień Matki i daj swoim klientkom powód do uśmiechu. Dodatkowo zostań Partnerem Groupon już dziś, by otrzymywać jeszcze więcej sezonowych pomysłów na marketing, które pomogą Ci rozwijać firmę w najważniejszych momentach roku.
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.