Black Friday, czyli czarny piątek, to jeden z najważniejszych dni w roku dla amerykańskich klientów, a w ostatnich latach stał się świętem handlu również w Polsce. Może to być ostatni moment (szczególnie dla właścicieli małych firm) na rozbudowanie bazy klientów przed świątecznym szałem zakupów oraz okazja do nawiązania bliższej relacji z nowymi i obecnymi klientami. Z racji tego, że tak wiele firm bierze udział w tym wydarzeniu, może być trudno zareklamować swoją kampanię marketingową w Black Friday.
Te pomysły marketingowe na pewno pomogą wyróżnić Twoją małą firmę w czarny piątek.
Otwórz sklep lub rozpocznij wydarzenie online godzinę wcześniej i zaproś swoich lojalnych klientów na prywatną wyprzedaż – ekskluzywność zawsze pomaga zdobyć rozgłos.
Możesz też zorganizować mini konkurs w mediach społecznościowych, w którym nagrodą będzie możliwość zakupów stacjonarnych lub online na godzinę przed normalnym otwarciem lub specjalna zniżka dla ograniczonej liczby klientów.
Tradycyjnie czarny piątek trwał w USA tylko przez jeden dzień po Święcie Dziękczynienia. To oznaczało, że klienci nie mieli czasu na przeglądanie asortymentu sklepów albo byli zmuszeni skupić uwagę tylko na wybranych sklepach.
Zamiast tego warto oferować inną promocję każdego dnia tygodnia przed czarnym piątkiem, a w ten najważniejszy dzień zorganizować wielką wyprzedaż. To świetny sposób na zbudowanie ekscytacji przed głównym wydarzeniem i na zapewnienie stałego poziomu sprzedaży.
Stwórz treści dotyczące Black Friday na kanałach społecznościowych i opublikuj je przed wielkim dniem, aby podbić entuzjazm klientów. Zareklamuj część oferowanych produktów i planowanych atrakcji.
Nie zapomnij o Cyber Monday – cyfrowym poniedziałku – kolejnym wielkim dniu w świecie handlu. Jeśli nadal zostaną Ci produkty lub usługi na sprzedaż, przedłuż kampanię o kolejny tydzień.
Święta coraz bliżej, więc klienci mogą już rozglądać się za wyjątkowymi prezentami dla ukochanych osób. Bon podarunkowy może być świetną zachętą dla niezdecydowanych klientów.
Zostań Partnerem Groupona, aby włączyć oferty do swojej strategii promocyjnej na Black Friday – to wypróbowany sposób na przyciągnięcie nowych klientów.
Duże marki często dominują przestrzeń reklamową w tym okresie. Aby nie zniknąć w tłumie, połącz siły z innymi lokalnymi firmami i połączcie swoje kampanie reklamowe. Może to być wydarzenie zakupowe, w którym klienci skorzystają z łączonych zniżek i promocji w ramach jednej grupy lokalnych marek.
Stworzenie pakietu ofert może zachęcić klientów do wydawania większych kwot na Black Friday.
Może to być gotowa paczka, oferta zakupu kilku powiązanych produktów lub usług, na przykład zabiegi pielęgnacyjne dla skóry. Tak czy inaczej klienci ucieszą się z możliwości oszczędzenia pieniędzy, a Ty więcej zarobisz.
Zostań Partnerem Groupona i rozwijaj firmę przez cały rok i przy każdej okazji. Odkryj naszą bazę wiedzy o biznesie i poznaj jeszcze więcej sztuczek marketingowych.
Uwaga redaktora: Ten artykuł został pierwotnie opublikowany we październik 2020 r. i został zaktualizowany pod kątem aktualności.
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.