Od „kup jeden, otrzymaj drugi za darmo” do kodów na 50% zniżki – istnieje wiele rodzajów ofert i rabatów za którymi szaleją klienci. Ale jakiego rodzaju oferty byłyby najlepsze dla Twojej firmy?
Z tego przewodnika dowiesz się jak korzystać z promocji, aby zdobyć więcej klientów.
Promocje sprzedaży to szerokie, uniwersalne pojęcie oznaczające, że sprzedawca oferuje swoje produkty lub usługi po niższych kosztach – jako bezpłatna próbka lub z dodatkami. Promocje są zwykle dostępne przez ograniczony czas i stanowią skuteczny sposób promowania marki – niezależnie od tego, czy jesteś sprzedawcą detalicznym czy restauracją.
Pod koniec XIX wieku stosunkowo nieznana marka napojów zaczęła wydawać małe „kupony”, za które klienci mogli otrzymać darmową szklankę napoju. Do 1913 roku marka ta rozdała 8 milionów darmowych napojów. Tą marką była Coca-Cola – i wszyscy wiemy, jak to się skończyło 1.
Rozwój internetu w XXI wieku sprawił, że kupony papierowe (takie jak te wydawane przez Coca-Colę na przełomie XIX i XX wieku) stały się zbędne. Dziś, dzięki potężnym smartfonom, marketingowi w mediach społecznościowych i niemal uniwersalnym danym mobilnym – znajdujemy się w złotym wieku cyfrowych promocji sprzedaży.
Małe firmy powinny rozważyć ich użycie, ponieważ mogą:
Do wypróbowania jest cała masa rodzajów promocji sprzedaży. Skorzystaj z naszej listy, aby zobaczyć, co może być dla Ciebie najlepsze.
Rabaty procentowe są regularnie stosowane w handlu internetowym dzięki możliwości dodawania kodów cyfrowych do koszyków online. Typowe przykłady obejmują zniżki studenckie i promocje typu „10% rabatu”, a także sezonowe, ograniczone w czasie rabaty.
„Kup jeden, otrzymaj drugi za darmo” to kolejna popularna oferta Są one często widoczne w sklepach spożywczych, ale także na przedmiotach, takich jak skarpetki i bielizna w sklepach odzieżowych, a nawet podczas zabiegów w salonach kosmetycznych.
Przy zakupach hurtowych stosowany jest rabat ze względu na to, że klient kupił więcej niż określoną liczbę przedmiotów. Często dotyczą one żywności i napojów, ale także niezbędnych zakupów codziennych, takich jak dezodoranty, pasty do zębów i spodnie do biegania.
Amazon Prime uczynił normą bezpłatną wysyłkę następnego dnia za niewielką miesięczną opłatą. Chociaż jest mało prawdopodobne, że możesz wprowadzić bezpłatną wysyłkę jako standard, dzięki inteligentnie promowanym kodom rabatowym możesz kierować bezpłatną wysyłkę do danych klientów, co da Ci przewagę nad konkurentem, który pobiera opłaty za każdą wysyłkę.
Coca-Cola oparła swoją drogę do stania się jedną z najbardziej znanych marek na świecie dzięki kampanii reklamowej polegającej na wręczaniu darmowych próbek na przełomie XIX i XX wieku. Jeśli Twój produkt jest dobry, ale ludzie nie znają Twojej marki, być może dobrym pomysłem byłoby pozwolić im wypróbować go za darmo.
Dzięki promocjom cashback klienci mogą liczyć na dobrą ofertę jednocześnie płacąc pełną cenę. W ostatnich latach ten rodzaj promocji stał się widoczny wśród głównych marek. Promocje te działają na zasadzie nagradzania klienta płatnością gotówkową po zakupie przedmiotu za pełną cenę.
W przypadku Flash Sales, sklep internetowy oferuje wysoki rabat lub promocję na krótki okres. Najpopularniejsze okresy promocji to: Boże Narodzenie, wiosna, lato, powrót do szkoły, czarny piątek i tym podobne. Wprowadź więcej energii do swojej firmy i zdobądź przewagę nad konkurencją dzięki flash sales, które są bardzo proste w realizacji.
Kupony papierowe zdominowały XX-wieczne promocje. Ale potem ich cyfrowe wersje rozkwitły w świecie smartfonów. Dzięki Groupon Merchant możesz reklamować swoje vouchery i kupony bezpośrednio w skrzynkach odbiorczych milionów ludzi szukających ofert takich jak Twoja.
Wszyscy najwięksi detaliści oferują programy lojalnościowe. Dlaczego? Ponieważ klienci lubią być nagradzani za trzymanie się z Tobą. Dla 50% osób zniżki na zakupy są głównym powodem przystąpienia do programu lojalnościowego 2. Czy będziesz w stanie wdrożyć strategię promocji sprzedaży dla swojej małej firmy?
W języku sprzedaży kluczowym słowem jest „darmowe”. Przyciąga to uwagę – czy to na wielkim plakacie, czy na Twoim profilu na Facebooku. Co więcej, rozdawanie upominków w mediach społecznościowych pomagało firmom zdobywać nowych klientów już na początku 2010 roku 3.
Oto nasz przewodnik po promocjach sprzedaży i ofertach. Więcej przydatnych wskazówek znajdziesz na blogu Groupon Merchant – rozważ zarejestrowanie się już dziś, aby oferować promocje i rabaty Twoim spragnionym ofert klientom w okolicy.
1https://business.time.com/2010/04/06/the-history-of-coupons/
2https://go.pdisoftware.com/roadtorewards
3https://blog.hubspot.com/marketing/social-media-contest-stats-infographic
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.