Jeśli miałeś już okazję tworzyć ankietę, wiesz, że nie jest to takie proste, jak się wydaje. Istnieje wiele błędów, które możesz popełnić, od drobnych, jak literówki, po znacznie poważniejsze, jak wysłanie ankiety do niewłaściwej grupy osób.
W tym artykule skupimy się na pytaniach, które zadajesz w badaniu, ponieważ to one zagwarantują poprawność danych. Oto 8 podstawowych błędów popełnianych przy tworzeniu ankiety – i sposoby jak ich uniknąć:
Przygotowując treść ankiety i wiadomości e-mail dla uczestników, należy uważać, aby nie przekazać zbyt wiele informacji i nie sugerować odpowiedzi respondentom.
W przypadku ankiet mniej znaczy więcej. Podaj tylko wystarczającą ilość informacji, aby wyjaśnić, o co prosisz i w jaki sposób informacje te zostaną wykorzystane.
„Kochasz czekoladę, prawda?” to przykład pytania wskazującego oczekiwaną odpowiedź. Pytania naprowadzające zadawane są nieustannie przez prawników w celu uzyskania konkretnej informacji. Jeśli zrobisz to w ankiecie, otrzymasz niemiarodajne wyniki.
Nie zadawaj pytań, które zakładają określoną rzeczywistość (stan cywilny, dochody, preferencje itp.), gdyż może to doprowadzić do uzyskania danych bez znaczenia.
Rozpocznij swoją ankietę od ogólnych pytań („Jak często kupujesz buty do biegania?”), a dopiero potem przejdź do bardziej szczegółowych pytań („Ile par butów do biegania posiadasz?”).
Jeśli prosisz respondentów o udzielenie odpowiedzi w skali, upewnij się, że jest ona zrównoważona. Skala od 1 do 10 jest zrównoważona, ale „zgadzam się” lub „nie zgadzam się” jest lepsza, jeśli zawiera kilka stopni, jak np.: „całkowicie się zgadzam”, „częściowo się zgadzam”, „częściowo się nie zgadzam” i „całkowicie się nie zgadzam”.
Gdy tylko ludzie trafią na pytanie, którego nie rozumieją, z pewnością zrezygnują z badania. Jeśli na nie odpowiedzą, otrzymasz nieprawidłowe odpowiedzi i nawet o tym nie będziesz wiedział. Sformułuj wszystkie swoje pytania prostym, bezpośrednim językiem, który zrozumie każdy spoza Twojej branży.
Jeśli badanie będzie zbyt długie, ludzie z niego zrezygnują. Poinformuj ich o długości ankiety, dodając pasek śledzenia, w przeciwnym razie mogą opuścić ankietę tuż przed jej zakończeniem. Jeśli chcesz otrzymać jak najwięcej wypełnionych ankiet, musisz stworzyć krótkie badanie.
Dane demograficzne (wiek, płeć, dochody, rasa itp.) są przydatne na naprawdę wielu płaszczyznach: ustalenie cen, strategia sprzedaży, asortyment produktów itp. Wprowadzenie tego typu pytań jako obowiązkowe pozwoli Ci na lepsze zrozumienie odbiorców.
Jeśli więc zastanawiasz się nad przeprowadzeniem badania wśród swoich klientów, sprawdź najlepsze narzędzia do przeprowadzania ankiet online: Survey Monkey, Zoomerang, Fluid Surveys i Kwik Surveys. Powodzenia!
A jeśli chcesz rozwijać się z Groupon Merchant, zarejestruj się tutaj, aby do nas dołączyć! Śledź na bieżąco najnowsze wiadomości i porady dla małych i lokalnych firm na naszym blogu.
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.