Ostatnie dwa lata były trudnym okresem dla firm z sektora zdrowia i urody, które musiały zmagać się z ograniczeniami i przymusowymi zamknięciami w roku 2020 i przez większość roku 2021. Jednak chociaż sytuacja wpłynęła na liczbę wizyt w spa, zainteresowanie zdrowiem, urodą i pielęgnacją nie słabnie.
Raport przygotowany przez Beauty Forum wykazuje, że kryzys związany z pandemią pozytywnie zweryfikował relacje polskich firm z branży urody z klientami, a około 2/3 salonów odnotowała powrót większości klientów po wznowieniu działalności1
Wartość rynku usług kosmetycznych w Polsce jest oceniana na ok. 1,5 mld złotych, a jego klientki zostawiają w salonach jednorazowo zwykle od 80-100 złotych.2
Popyt na pielęgnację i zabiegi kosmetyczne jest wysoki, czas więc to wykorzystać. Skup swoje działania na pomysłach na reklamę spa i zabiegów kosmetycznych, które pomogą Ci się wyróżnić spośród konkurencji i przyciągnąć rosnącą grupę klientów.
W tym artykule omówimy efektywne wskazówki i porady dotyczące sezonowych promocji i wydarzeń specjalnych, a także doradzimy, jak zaplanować strategię marketingową w branży beauty. Możesz więc zacząć promowanie swojej firmy i cieszyć się zwiększoną sprzedażą już od zaraz.
Ułatwiaj życie swoim klientom, oferując pakiety spa z rabatem lub pakietom kosmetycznym, które zachęcają do wykonywania kilku zabiegów podczas jednej wizyty.
Salony kosmetyczne mogą zaoferować pakiety mani-pedi, w których skład może wchodzić manicure, pedicure oraz masaż dłoni i stóp – idealny prezent dla osób, które chcą o siebie zadbać.
Z kolei dobrym pomysłem dla spa będzie stworzenie dostępnych przez ograniczony czas pakietów pozwalających na wypróbowanie kilku różnych rodzajów masażu, a także pakiety zabiegów na głębokie oczyszczanie twarzy, masaże sportowe lub pielęgnację dla ciężarnych.
Warto też pomyśleć o specjalnej ofercie podarunkowej – na przykład na masaż całego ciała i rozświetlającą maseczkę – by dotrzeć do klientów szukających idealnego prezentu.
Zaplanuj wydarzenia specjalne
Planujesz wprowadzenie nowych zabiegów? A może chcesz po prostu znowu przyciągnąć dawnych klientów? Idealnym pomysłem na promocję spa może być specjalna wyprzedaż aktualna tylko przez jeden dzień.
Nagradzaj lojalnych klientów wieczorami dla VIP-ów, podczas których będą mogli skorzystać z wybranych zabiegów w wersji mini (każdy poniżej 20 minut). Daje to możliwość sprzedaży krzyżowej, ponieważ w ten sposób dowiedzą się o usługach, których wcześniej nie próbowali lub o nowości w Twojej ofercie.
Poproś o zgodę na upamiętnienie wydarzenia w kanałach społecznościowych – TikTok zza kulis lub relacja na Instagramie pomoże przyciągnąć nowych klientów. Nie zapomnij też poprosić o feedback i recenzje, które umieścisz na swojej stronie i wykorzystasz w kolejnych działaniach biznesowych.
Wydarzenia to również idealny moment na nawiązanie współpracy z innymi lokalnymi firmami. Porozmawiaj z sąsiednią kawiarnią lub piekarnią, aby dowiedzieć się, czy mogłaby zapewnić catering podczas wydarzenia – wszyscy będą zachwyceni firmowymi słodkościami i przekąskami.
Sprawi to nie tylko, że goście będą zadowoleni, ale da lokalnym przedsiębiorcom szansę na dotarcie do nowych klientów. A to działa w dwie strony. Zwracaj uwagę na okazje do zaprezentowania swoich usług na lokalnym rynku czy w pobliskim centrum handlowym.
Poza wydarzeniami możesz zorganizować promocję partnerską, dzięki której Twoi klienci otrzymają ekskluzywną zniżkę w restauracji obok po wykonaniu zabiegu na twarz i manikiuru. Możesz nawet wejść we współpracę z pobliską siłownią, oferując ekskluzywną zniżkę na masaże sportowe, aby zachęcić do wypoczynku po treningu w Twoim spa.
Zniżki dla nowych klientów
Chcesz przyciągnąć nowych klientów? Specjalna zniżka na pierwszą usługę to dobry początek. Może to być promocja na makijaż lub 50% zniżki na pierwszą maseczkę. To prosty pomysł na reklamę i dobry sposób na przyciągnięcie nowych osób.
Pamiętaj, by opublikować informację o promocji na swoich kanałach społecznościowych, a także osobiście, za pomocą drukowanych ulotek i plakatów rozmieszczonych w salonie i w okolicy.
Oferuj sezonowe promocje na spa
Weź udział w obchodach różnych świąt, oferując tematyczne promocje na spa i zabiegi kosmetyczne. Kto nie lubi pakietów do spa czy do kosmetyczki? To najlepszy prezent.
Oto najważniejsze święta, które warto wykorzystać pomysły na promocje w spa:
Podaruj bony upominkowe
Skoro mowa o świętach, karty upominkowe to już standard w branży zdrowia i urody. Światowy rynek voucherów podarunkowych do 2027 roku ma osiągnąć wartość 1 922,87 mld USD,3 nie można zatem ignorować ich popularności.
Wprowadź do oferty karty podarunkowe do spa, aby umożliwić bezstresowe zakupy prezentów. Dla wyjątkowego efektu zadbaj o piękne opakowanie. W okresie przedświątecznym możesz nawet zaoferować usługi prezentowe dostosowane do potrzeb klienta.
Karty mogą być zapakowane w małe torebki wypełnione darmowymi próbkami kosmetyków do pielęgnacji lub makijażu – dodatkowym pomysłem na promocję jest zaprezentowanie w ten sposób Twoich własnych produktów.
Rozdawaj gratisy do makijażu lub pielęgnacji
Media społecznościowe to świetne narzędzie do promowania firmy i zwiększania świadomości marki. Może więc warto zorganizować akcję z rozdawaniem gratisów, by rozpromować firmę w social mediach?
Wykonaj te proste kroki, by zorganizować takie wydarzenie na swoich kanałach społecznościowych:
Wprowadź program lojalnościowy
Utrzymanie obecnych klientów jest równie ważne, co przyciąganie nowych, więc poświęć czas na stworzenie programu lojalnościowego, który zachęci ludzi do powrotu.
Istnieje kilka opcji, na przykład:
Wystarczy tylko trochę kreatywnego marketingu, by rozwinąć Twoje spa lub salon kosmetyczny. Szukasz pomysłów dla spa, salonów masażu i salonów kosmetycznych? Zostań Partnerem Groupon już dziś, by uzyskać aktualne porady.
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.