Pomysły na promocję salonów spa i zabiegów kosmetycznych

27 lut 2024

Ostatnie dwa lata były trudnym okresem dla firm z sektora zdrowia i urody, które musiały zmagać się z ograniczeniami i przymusowymi zamknięciami w roku 2020 i przez większość roku 2021. Jednak chociaż sytuacja wpłynęła na liczbę wizyt w spa, zainteresowanie zdrowiem, urodą i pielęgnacją nie słabnie.

Raport przygotowany przez Beauty Forum wykazuje, że kryzys związany z pandemią pozytywnie zweryfikował relacje polskich firm z branży urody z klientami, a około 2/3 salonów odnotowała powrót większości klientów po wznowieniu działalności1

Wartość rynku usług kosmetycznych w Polsce jest oceniana na ok. 1,5 mld złotych, a jego klientki zostawiają w salonach jednorazowo zwykle od 80-100 złotych.2

Popyt na pielęgnację i zabiegi kosmetyczne jest wysoki, czas więc to wykorzystać. Skup swoje działania na pomysłach na reklamę spa i zabiegów kosmetycznych, które pomogą Ci się wyróżnić spośród konkurencji i przyciągnąć rosnącą grupę klientów.

W tym artykule omówimy efektywne wskazówki i porady dotyczące sezonowych promocji i wydarzeń specjalnych, a także doradzimy, jak zaplanować strategię marketingową w branży beauty. Możesz więc zacząć promowanie swojej firmy i cieszyć się zwiększoną sprzedażą już od zaraz.

Oferuj ekskluzywne pakiety Spa lub zestawy

Ułatwiaj życie swoim klientom, oferując pakiety spa z rabatem lub pakietom kosmetycznym, które zachęcają do wykonywania kilku zabiegów podczas jednej wizyty.

Salony kosmetyczne mogą zaoferować pakiety mani-pedi, w których skład może wchodzić manicure, pedicure oraz masaż dłoni i stóp – idealny prezent dla osób, które chcą o siebie zadbać.

Z kolei dobrym pomysłem dla spa będzie stworzenie dostępnych przez ograniczony czas pakietów pozwalających na wypróbowanie kilku różnych rodzajów masażu, a także pakiety zabiegów na głębokie oczyszczanie twarzy, masaże sportowe lub pielęgnację dla ciężarnych.

Warto też pomyśleć o specjalnej ofercie podarunkowej – na przykład na masaż całego ciała i rozświetlającą maseczkę – by dotrzeć do klientów szukających idealnego prezentu.

Zaplanuj wydarzenia specjalne

Planujesz wprowadzenie nowych zabiegów? A może chcesz po prostu znowu przyciągnąć dawnych klientów? Idealnym pomysłem na promocję spa może być specjalna wyprzedaż aktualna tylko przez jeden dzień.

Nagradzaj lojalnych klientów wieczorami dla VIP-ów, podczas których będą mogli skorzystać z wybranych zabiegów w wersji mini (każdy poniżej 20 minut). Daje to możliwość sprzedaży krzyżowej, ponieważ w ten sposób dowiedzą się o usługach, których wcześniej nie próbowali lub o nowości w Twojej ofercie.

Poproś o zgodę na upamiętnienie wydarzenia w kanałach społecznościowych – TikTok zza kulis lub relacja na Instagramie pomoże przyciągnąć nowych klientów. Nie zapomnij też poprosić o feedback i recenzje, które umieścisz na swojej stronie i wykorzystasz w kolejnych działaniach biznesowych.

Podejmij współpracę

Wydarzenia to również idealny moment na nawiązanie współpracy z innymi lokalnymi firmami. Porozmawiaj z sąsiednią kawiarnią lub piekarnią, aby dowiedzieć się, czy mogłaby zapewnić catering podczas wydarzenia – wszyscy będą zachwyceni firmowymi słodkościami i przekąskami.

Sprawi to nie tylko, że goście będą zadowoleni, ale da lokalnym przedsiębiorcom szansę na dotarcie do nowych klientów. A to działa w dwie strony. Zwracaj uwagę na okazje do zaprezentowania swoich usług na lokalnym rynku czy w pobliskim centrum handlowym.

Poza wydarzeniami możesz zorganizować promocję partnerską, dzięki której Twoi klienci otrzymają ekskluzywną zniżkę w restauracji obok po wykonaniu zabiegu na twarz i manikiuru. Możesz nawet wejść we współpracę z pobliską siłownią, oferując ekskluzywną zniżkę na masaże sportowe, aby zachęcić do wypoczynku po treningu w Twoim spa.

Zniżki dla nowych klientów

Chcesz przyciągnąć nowych klientów? Specjalna zniżka na pierwszą usługę to dobry początek. Może to być promocja na makijaż lub 50% zniżki na pierwszą maseczkę. To prosty pomysł na reklamę i dobry sposób na przyciągnięcie nowych osób.

Pamiętaj, by opublikować informację o promocji na swoich kanałach społecznościowych, a także osobiście, za pomocą drukowanych ulotek i plakatów rozmieszczonych w salonie i w okolicy.

Oferuj sezonowe promocje na spa

Weź udział w obchodach różnych świąt, oferując tematyczne promocje na spa i zabiegi kosmetyczne. Kto nie lubi pakietów do spa czy do kosmetyczki? To najlepszy prezent.

Oto najważniejsze święta, które warto wykorzystać pomysły na promocje w spa:

  • Walentynki – wprowadź do oferty ekskluzywne masaże dla par lub specjalną ofertę „walentynki dla przyjaciółek”, z której będą mogły skorzystać dwie osoby na raz.
  • Dzień Matki – każda mama zasługuje na odrobinę luksusu, zatem stwórz pakiet zniżkowy dla obecnych i przyszłych mam, dzięki któremu będą mogły się zrelaksować.
  • Black Friday – dołącz do grona firm prowadzących wyprzedaże z okazji czarnego piątku i wprowadź limitowane zniżki na zabiegi, by podziękować klientom.
  • Boże Narodzenie – w gorący sezon okołoświąteczny nie ma to jak relaksujący zimowy pakiet spa.

Podaruj bony upominkowe

Skoro mowa o świętach, karty upominkowe to już standard w branży zdrowia i urody. Światowy rynek voucherów podarunkowych do 2027 roku ma osiągnąć wartość 1 922,87 mld USD,3 nie można zatem ignorować ich popularności.

Wprowadź do oferty karty podarunkowe do spa, aby umożliwić bezstresowe zakupy prezentów. Dla wyjątkowego efektu zadbaj o piękne opakowanie. W okresie przedświątecznym możesz nawet zaoferować usługi prezentowe dostosowane do potrzeb klienta.

Karty mogą być zapakowane w małe torebki wypełnione darmowymi próbkami kosmetyków do pielęgnacji lub makijażu – dodatkowym pomysłem na promocję jest zaprezentowanie w ten sposób Twoich własnych produktów.

Rozdawaj gratisy do makijażu lub pielęgnacji

Media społecznościowe to świetne narzędzie do promowania firmy i zwiększania świadomości marki. Może więc warto zorganizować akcję z rozdawaniem gratisów, by rozpromować firmę w social mediach?

Wykonaj te proste kroki, by zorganizować takie wydarzenie na swoich kanałach społecznościowych:

  1. Wybierz nagrodę – produkty do pielęgnacji, karta podarunkowa, czy darmowy makijaż?
  2. Wybierz kanał – Instagram czy Facebook?
  3. Wybierz metodę – czy warunkiem udziału będzie polubienie posta i obserwowanie strony? Czy może należy oznaczyć znajomego i opublikować coś w swojej relacji?
  4. Przeczytaj zasady – zadbaj o jasne sformułowanie reguł konkursu i podkreśl, że Twoje konto nie współpracuje z platformą.
  5. Rozpocznij konkurs – nie zapomnij wyznaczyć terminu zgłoszeń.
  6. Ogłoś zwycięzcę – skontaktuj się prywatnie i prześlij nagrodę.

Wprowadź program lojalnościowy

Utrzymanie obecnych klientów jest równie ważne, co przyciąganie nowych, więc poświęć czas na stworzenie programu lojalnościowego, który zachęci ludzi do powrotu.

Istnieje kilka opcji, na przykład:

  • Karty lojalnościowe – zaoferuj klientom fizyczne lub cyfrowe karty lojalnościowe do zbierania pieczątek przy każdej wizycie. Mogą w ten sposób otrzymać specjalną zniżkę po pięciu sesjach lub darmowy zabieg przy dziesiątej wizycie.
  • System punktowy – podobnie jak w przypadku karty lojalnościowej system pozwala klientom zbierać punkty za zakup usług. Ustal liczbę punktów, które można zdobyć za wydanie danej kwoty i wyznacz nagrody do odebrania za osiągnięcie określonych progów lub przelicznik wymiany punktów na kartę podarunkową.
  • Upominki urodzinowe – w ramach procesu rejestracji pytaj klientów o datę urodzenia, a w urodziny zaskocz ich zniżką na usługi. To osobisty akcent w relacji z klientami, który zachęca do powrotu.
  • System polecania firmy znajomym – prosty, ale skuteczny. Klienci, którzy polecą Twoje usługi innym w podziękowaniu otrzymują zniżkę na kolejną wizytę.

Wystarczy tylko trochę kreatywnego marketingu, by rozwinąć Twoje spa lub salon kosmetyczny. Szukasz pomysłów dla spa, salonów masażu i salonów kosmetycznych? Zostań Partnerem Groupon już dziś, by uzyskać aktualne porady.

  1. https://www.beauty-forum.com.pl/fileadmin/user_upload/BEAUTY_FORUM/Badanie_rynku.pdf
  2. https://franczyza.easywaxing.pl/rynek-kosmetyczny/
  3. https://www.mageplaza.com/blog/gift-card-statistics.html