Sposób, w jaki pracujemy, nieustannie się zmienia, a wielu przedsiębiorców, którzy chcą wejść w nowy biznes, musi wybrać to, co dla nich najlepsze.
Branża zdrowia i urody rozwija się w bardzo szybkim tempie. Analitycy oszacowali sprzedaż firm kosmetycznych działających w Polsce na 3,8 mld EUR1. Jeśli interesuje Cię kariera w dziedzinie zdrowia i urody, otwarcie salonu kosmetycznego może być Twoją szansą.
Koszty wynajmu lokalu do prowadzenia salonu kosmetycznego mogą być bardzo wysokie. Odejście od pracy w biurze oznacza ogromne zmiany w sposobie, w jaki pracownicy korzystają z lokalnych usług – nie chodzi tylko o lunch, ale również o wizyty w salonie kosmetycznym.
Oznacza to, że wynajęcie salonu (i płacenie czynszu) może nie być najlepszym wyborem. Istnieje jednak alternatywa.
Otworzenie salonu kosmetycznego w domu to świetna okazja, aby rozpocząć swoją działalność z mniejszymi kosztami i możliwością zdobycia stałych klientów. Po stworzeniu bazy klientów możesz nawet pomyśleć o własnym lokalu kosmetycznym.
Ale do tego czasu skupmy się na tym, jak otworzyć salon kosmetyczny w domu. Zebraliśmy porady, które pomogą Ci otworzyć taki salon – niektóre z nich wytyczają jasną ścieżkę do osiągnięcia sukcesu w branży kosmetycznej.
Aby prowadzić działalność w swoim własnym domu/mieszkaniu, będziesz potrzebował/a odpowiednich pozwoleń. Będziesz również potrzebował/a oddzielnego pomieszczenia, które będzie spełniać odpowiednie wymogi sanitarne, BHP i wymogi prawa budowlanego. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-jak-zalozyc-zaklad-kosmetyczny
Salon kosmetyczny może być prowadzony nawet przez osobę, która nie posiada specjalistycznego wykształcenia z zakresu kosmetyki .
Po uzyskaniu odpowiednich pozwoleń i spełnieniu wszystkich wymogów, możesz rozpocząć działalność swojego salonu.
W biznesplanie nie musisz umieszczać wielu wykresów, aby szczegółowo przedstawić plany Twojej firmy. W biznesplanie należy podkreślić najważniejsze elementy związane z Twoją nową karierą. Na przykład:
Twój biznesplan nie musi być nową „Trylogią”, ale powinien zawierać szczegółowy zarys twoich planów na przyszłość i sposobu, w jaki zamierzasz zarabiać na życie ze swojego salonu.
Bez zbadania rynku nie będziesz wiedział, czy istnieje popyt na Twoje usługi. Jednak koszty przeciętnych badań konsumenckich mogą być oszałamiające. Koszty takiej analizy rynku rozciągają się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych2. Rozpiętość cen jest wysoka, ponieważ koszt analizy zależy od różnych czynników.
Na szczęście istnieją prostsze i znacznie tańsze sposoby na przeprowadzenie badań rynku. Przeprowadź badania online i znajdź statystyki związane z Twoją bazą klientów. Główny Urząd Statystyczny jest doskonałym źródłem takich informacji. Znajdziesz tam informacje o różnych grupach demograficznych z podziałem na regiony.
Możesz też sprawdzić bazę klientów na własną rekę. Jeśli masz już stronę internetową lub masz stronę w mediach społecznościowych, wypróbuj różne sposoby kontaktu z potencjalnymi klientami, aby sprawdzić, jakie będą ich reakcje.
Oprócz kosztów licencji i pozwoleń spodziewaj się innych znaczących nakładów, zanim będziesz gotowy na przyjęcie pierwszego klienta.
Chociaż nie wszystkie te wydatki są niezbędne przy zakładaniu firmy, w kontekście brandingu rzeczy takie jak banery reklamowe i uniformy są ważnym elementem budowania marki.
Pomyśl także o wszelkich bieżących kosztach jakie będzie ponosić Twoja firma. Licencje i pozwolenia mogą wymagać corocznego odnawiania, ale należy również wziąć pod uwagę koszty dostaw i zapasów. Będziesz również potrzebować sprzętu do świadczenia swoich usług, takich jak krzesła, stanowiska do manicure i lampy suszące. Weź pod uwagę koszty utrzymania tych elementów i, w razie potrzeby ich wymiany.
W swoim biznesplanie określisz, jakie koszty będziesz regularnie ponosić – w związku z tym będziesz potrzebował/a cennika dla klientów, dzięki czemu będziesz miał/a pieniądze na opłacenie rachunków.
Zastanów się, ile będziesz musiał pobierać za swoje usługi, aby na bieżąco pokrywać koszty, a także jakie dodatkowe usługi możesz zaoferować. Warto wiedzieć, ile przeciętny klient jest gotów wydać na Twoje usługi, tak więc skorzystaj ze swoich badań rynku i sprawdź ceny konkurencji, aby porównać je ze swoimi.
Zastanów się jak planujesz wypromować swoje usługi, aby przyciągnąć nowych klientów. Zobacz, co robią inne firmy kosmetyczne, a także konkurencja w Twojej okolicy. Pomyśl o połączeniu marketingu online i offline, np. współpracy z innymi lokalnymi firmami w celu łączenia promocji lub utworzenia nowej strony internetowej wraz z ofertami i rabatami dla nowych klientów. Współpracuj z influencerami, aby Twoja firma została zauważona przez większą liczbę osób; upewnij się, że ich wartości są zgodne z Twoimi, aby mieć pewność, że docierasz do właściwych osób.
Nawet jeśli będziesz prowadził firmę z domu, możesz przekształcić swój dom w środowisko, które będzie rajem dla zdrowia i urody Twoich klientów. Niektóre proste akcenty stylistyczne mogą naprawdę wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji. Oto kilka pomysłów na urządzenie małego, domowego salonu kosmetycznego.
Możesz mieć ograniczoną przestrzeń, ale dzięki sprytnym sposobom nadal możesz zapewnić klientom doskonałą obsługę przy jednoczesnym utrzymaniu czystego i uporządkowanego miejsca pracy.
Przechowuj materiały i sprzęt w ściennych organizerach i wiszących szafkach, które nie zajmują cennej przestrzeni. Zawsze utrzymuj porządek w miejscu pracy i zorganizuj półki na sprzęt, którego potrzebujesz.
Spraw, aby Twój salon kosmetyczny wydawał się większy dzięki kilku akcentom dekoracyjnym.
Projektowanie wnętrz to jeden z najpopularniejszych tematów postów w mediach społecznościowych. Zwłaszcza na Instagramie. Spraw, aby Twoi klienci poczuli się dobrze w Twoim salonie – być może podzielą się wyglądem Twojego salonu ze znajomymi w mediach społecznościowych.
Prowadzenie konta Twojej firmy w mediach społecznościowych to jedno, ale posiadanie miejsca, które inspiruje fanów wystroju wnętrz na całym świecie może również wzmocnić Twoją obecność w mediach społecznościowych. Warto sprawdzić, co inne salony robią ze swoimi przestrzeniami.
Podobnie jak większość tradycyjnych miejsc pracy, salony kosmetyczne korzystają z naturalnego światła wpadającego przez okna. Jeśli Twoje mieszkanie nie jest specjalnie nasłonecznione, możesz nie mieć możliwości skorzystania z naturalnego źródła światła. Właśnie dlatego oświetlenie ma kluczowe znaczenie podczas projektowania Twojego salonu. Używaj żarówek LED i upewnij się, że wszystkie świecą odpowiednio jasno. „Ciepłe światło” sprawia, że pomieszczenie wydaje się bardziej przytulne, w przeciwieństwie do bardziej „zimnych” (białych) świateł, które nadawałyby pomieszczeniu „szpitalny” wygląd, który może nie przemawiać do Twoich klientów.
Odwiedź naszą stronę dla Partnerów Groupona, aby odkryć więcej pomysłów na domowe salony kosmetyczne oraz znaleźć wskazówki dotyczące prowadzenia małej firmy. Zostań Partnerem Groupona, aby łączyć się z klientami i właścicielami innych małych firm i dzielić się swoimi doświadczeniami.
Linki
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.