W samej Polsce żyje około 7,6 miliona psów, co czyni je najczęściej posiadanymi zwierzętami domowymi w całym kraju1. Już sama ta informacja powinna być wystarczającą zachętą do rozpoczęcia działalności związanej z wyprowadzaniem psów.
Pasja do psiaków też jest ważna, ale jak w każdej innej branży, musisz wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii, zanim zaczniesz szukać futrzanych klientów. Oto uniwersalny przewodnik, który pokaże Ci, jak w krótkim czasie stać się profesjonalistą w dziedzinie wyprowadzania psów i prowadzenia małej firmy.
Rozpoczęcie działalności związanej z wyprowadzaniem psów może wiązać się z przytłaczającą ilością informacji i sprzętu, który trzeba zorganizować. Niektóre z rzeczy, których możesz potrzebować, aby rozpocząć działalność, obejmują:
Rozumiesz zatem podstawy dotyczące zakładania firmy zajmującej się wyprowadzaniem psów, ale jest jeszcze wiele innych kwestii do rozważenia.
Rozpoczęcie działalności gospodarczej związanej z wyprowadzaniem psów to świetny sposób na aktywny tryb życia, czerpanie radości z towarzystwa psów i elastyczną pracę, ale wymaga wielu przygotowań i zdobycia odpowiedniej wiedzy. Być może zastanawiasz się, jak zabrać się za założenie firmy lub jak zarobić wystarczająco dużo pieniędzy, aby móc się utrzymać. Rozpoczęcie działalności od podstaw nie jest łatwe.
Czas, który zainwestujesz w swój własny rozwój i szkolenia stanie się w przyszłości bezcenny, a Ty będziesz mieć pracę swoich marzeń; całe dnie wypełnione spacerami z futrzanymi czworonogami. Zalety tej pracy ogromnie przewyższają inwestycje finansowe i czasowe związane z jej rozpoczęciem.
Jednak nie chodzi tylko o zakup kilku smyczy i wyprowadzenie kilku psów. Tak naprawdę musisz zapoznać się z lokalnym prawem i zrozumieć, jak wygląda samodzielne zakładanie działalności gospodarczej. Aby pomóc Ci w Twoim nowym przedsięwzięciu, przygotowaliśmy przewodnik krok po kroku, który pomoże Ci stworzyć stabilny i dochodowy biznes polegający na wyprowadzaniu psów.
Jeśli myślisz o rozpoczęciu działalności gospodarczej, to pierwszym krokiem jest ustalenie, czy potrzebujesz specjalnej licencji. W przypadku wyprowadzania psów zwykle nie jest to wymagane.
Większość osób wyprowadzających psy zakłada przedsiębiorstwa indywidualne.
Warto również sprawdzić lokalne zasady i przepisy obowiązujące w danym mieście lub miasteczku, takie jak prawa dotyczące smyczy, przepisy sanitarne i wskazówki dotyczące transportu zwierząt.
Może się wydawać, że taka praca to po prostu wyprowadzanie psów, ale jest wiele kwestii praktycznych i scenariuszy, na które warto się przygotować. Szkolenie to świetny sposób na zwiększenie własnej pewności siebie i wyposażenie się w umiejętności niezbędne do utrzymania kontroli nad swoimi czworonożnymi podopiecznymi. Może również zapewnić ci solidne zrozumienie zachowania psów i pierwszej pomocy.
Odbycie formalnego kursu szkoleniowego może wzmocnić Twoje działania marketingowe, ponieważ świadczy o:
Nawet wolontariat w lokalnym schronisku może dać Ci doświadczenie w interakcji z wieloma różnymi psami, aby przygotować Cię do praktycznej części rozpoczęcia działalności związanej z wyprowadzaniem psów.
Zastanawiając się nad rozpoczęciem działalności związanej z wyprowadzaniem psów, musisz określić kilka rzeczy: cele, strategie marketingowe i prowadzenie dokumentacji księgowej. Będziesz zajmować się fakturami, wierzytelnością i marketingiem. Zacznij od ustalenia celu dla swojej działalności. Ilu klientów chcesz pozyskać w pierwszym miesiącu, kwartale lub roku? Jakie chcesz osiągnąć przychody?
Możesz wziąć udział w bezpłatnym kursie online. Możesz również szukać wsparcia w technologii, na przykład ze strony specjalistycznego oprogramowania księgowego i rynków takich jak Groupon Merchant, które mogą pomóc Ci promować działalność związaną z wyprowadzaniem psów, budować Twoją markę i łączyć Cię z nowymi klientami.
Kiedy już uda Ci się stworzyć dobry biznesplan, zastanów się, jaką kwotą obciążysz swoich przyszłych klientów. Średnia stawka za spacer wynosi około 25 złotych, według dobrepomyslynabiznes.pl2. Wyprowadzanie wielu psów w tym samym czasie może przynieść większe zyski, ale nie warto rzucać się od razu na głęboką wodę. Powoli sprawdzaj, na ile możesz sobie pozwolić. Bezpieczeństwo powinno być zawsze twoim priorytetem.
Jeśli masz już wszystko zaplanowane, nadszedł czas, aby się zabezpieczyć. Rozważ zakup polisy ubezpieczeniowej stworzonej specjalnie dla wyprowadzaczy psów i opiekunów zwierząt. Zapewni ona niezbędne pokrycie, które zabezpieczy Cię przed pozwami sądowymi, jeśli pies pod Twoją opieką spowoduje szkody. Ten minimalny wydatek może zaoszczędzić Ci bólu głowy w przyszłości.
Marketing i dbałość o klienta będą miały olbrzymi wpływ na możliwości rozwoju i zwiększenia bazy klientów oraz rentowności – pora pokazać wszystkim jaka jest Twoja firma. Możesz zaprojektować wizytówki lub ulotki do przypięcia w widocznych miejscach w sklepach zoologicznych, gabinetach weterynaryjnych i salonach psiej urody. Możesz również nanieść swoje logo i informacje kontaktowe na duży magnes, który następnie umieścisz na samochodzie3.
Stworzenie strony internetowej dla małej firmy jest w zasadzie koniecznością, ponieważ większość ludzi będzie szukać usług online. Tego typu stronę można stworzyć dość tanio, musi ona zawierać jedynie informacje o Tobie i oferowanych przez Ciebie usługach. Stronę internetową warto połączyć z platformami w mediach społecznościowych, które są kolejnym świetnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów. Z czasem zaczniesz zdobywać klientów dzięki sile marketingu szeptanego.
W ramach procesu zawierania umów, przedstaw właścicielom swoje stawki za konkretne godziny pracy i wszelkie dodatkowe usługi, które oferujesz. W zamian oczekuj szczegółowej karty kontaktowej dla każdego psa, którego wyprowadzasz na spacer. Niech właściciel dostarczy:
Dodatkowo, zastanów się, czy każdy z właścicieli nie powinien podpisać zgody na wizyty u weterynarza. Umożliwi to zabranie psa do weterynarza w razie potrzeby i zapewni pokrycie przez właściciela wszelkich rachunków wynikających z wizyty.
Może się wydawać, że rozpoczęcie działalności gospodarczej związanej z wyprowadzaniem psów jest łatwe. Błędy w tym zakresie mogą jednak okazać się bardzo kosztowne. Aby pomóc Ci ich uniknąć, stworzyliśmy listę rzeczy, na które warto uważać:
Początkowe koszty rozpoczęcia działalności związanej z wyprowadzaniem psów nie są niskie. Od transportu i wyposażenia do obsługi psów, po koszty marketingu i szkolenia, rozpoczęcie działalności to inwestycja.
Aby zarabiać, musisz wyprowadzać kilka psów co najmniej pięć razy w tygodniu. Czy jest to coś, co chcesz robić? I czy jesteś w stanie fizycznie to robić? Zbudowanie rozsądnej marży zysku zajmie trochę czasu.
Przyjmowanie nowych klientów, którzy mieszkają w różnych obszarach, ograniczy całkowitą liczbę klientów, których możesz obsłużyć; ze względu na czas, jaki zajmie ci podróżowanie między miejscami pracy. Możesz zacząć lokalnie i pomyśleć o zatrudnieniu pracownika, który będzie w stanie pokryć różne lokalizacje, jeśli Twoja firma odniesie sukces.
W niektórych miejscach nie wolno wyprowadzać psów bez smyczy, jednak tam, gdzie jest to dozwolone, należy zastanowić się, czy warto ryzykować. Dobrą praktyką byłoby poproszenie właściciela o podpisanie dokumentu i przeniesienie odpowiedzialności, aby uniknąć wszelkich problemów w przyszłości.
Umowy są niezbędne, gdy chodzi o kontakty z klientami. Bez umowy narażasz swoją firmę na cały szereg problemów.
Jeśli nadal zastanawiasz się, jak założyć firmę zajmującą się wyprowadzaniem psów w Twojej okolicy, oto kilka naszych najważniejszych wskazówek:
Jeśli wciąż obawiasz się rozpoczęcia działalności związanej z wyprowadzaniem psów, przekonaj się, jak działa Groupon dla firm. Pomożemy Ci rozwinąć Twój startup w przyjemną i prosperującą firmę o dobrej reputacji.
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.