Postępująca cyfryzacja naszego świata stwarza nowe możliwości dla firm we wszystkich branżach. Jednak wraz z nimi pojawiają się też zagrożenia dla bezpieczeństwa w sieci. Większe skupienie na sprzedaży internetowej wielu tradycyjnych firm, a także przenoszenie przez nie dokumentacji i danych w chmurę oznacza, że bezpieczeństwo cyfrowe jest ważne jak nigdy dotąd.
Średni koszt uporania się z cyberatakiem może wynieść około 200 000 dolarów1, bez względu na wielkość firmy. To sprawia, że ok. 60% ofiar zamyka działalność w ciągu pół roku po takim ataku z powodu trudności finansowych 2. Wiedza o cyberbezpieczeństwie i są niezwykle ważne w uchronieniu nowej lub dłużej działającej firmy przed ryzykiem zhakowania.
Cyberbezpieczeństwo oznacza sposoby zmniejszenia przez organizację ryzyka cyberataków, ich potencjalnego wpływu na działalność oraz ochronę używanych urządzeń i usług.
Cyberbezpieczeństwo to po prostu strategie stosowane przez firmę mające ochronić zasoby cyfrowe przed zhakowaniem. Strategie mogą obejmować technologię, procedury i inne środki zabezpieczające systemy, urządzenia i dane. Mają one na celu zapobieganie niepowołanemu dostępowi do danych przechowywanych na nośnikach fizycznych lub online.
Cyberbezpieczeństwo to nie to samo co bezpieczeństwo informacji, które obejmuje szerszy zakres dziedzin, w tym wszelkie zasoby danych takie jak papierowe kopie dokumentów.
Cyberbezpieczeństwo staje się coraz ważniejsze, ponieważ smartfony, komputery i tablety są nieodłącznym elementem naszej codziennej pracy i życia osobistego. Taki stopień polegania na narzędziach online w różnych aspektach prowadzenia biznesu – od mediów społecznościowych i marketingu e-mailowego po przechowywanie danych o pracownikach i klientach w chmurze – nakłada na nas dodatkowy obowiązek ochrony tych informacji.
Zależność od cyfrowych narzędzi stawia wiele firm przed zagrożeniem ze strony cyberataków. Solidna wiedza o cyberbezpieczeństwie jest tu kluczowa, ponieważ takie ataki stale się rozwijają i stają się coraz bardziej zaawansowane. Ofiary cyberataków mogą być narażone na:
Wiedza o tym, jak zminimalizować ryzyko cyberataków jest niezbędne w każdej firmie, aby móc zapewnić:
Oto garść statystyk dotyczących cyberbezpieczeństwa ilustrujących znaczenie posiadania silnej linii obrony:
Wraz z rozwojem naszego sposobu korzystania z internetu, narzędzi online i powiązanych urządzeń w biznesie rozpowszechniła się cyberprzestępczość. Ponieważ w cyberbezpieczeństwie nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, należy przyjrzeć się różnym obszarom istotnym dla Twojej działalności, Twoich danych i miejsca ich przechowywania w sieci.
Najważniejsze rodzaje cyberbezpieczeństwa, na których powinny skupić się firmy budujące silną linię obrony to:
Istnieją jawne i ukryte rodzaje ataków cybernetycznych – oba mają na celu zakłócenie działalności firmy w inny sposób. W miarę jak coraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze znaczenia ochrony swoich zasobów i wdrażania szkoleń z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego, hakerzy i cyberprzestępcy opracowują coraz bardziej wyrafinowane formy ataków.
Aktualizując swoją wiedzę, możesz lepiej chronić przed nimi swoją firmę. Istnieje pięć najczęściej spotykanych rodzajów cyberataków:
Te rodzaje cyberataków mogą dotknąć wiele firm, na przykład kawiarnię z niezabezpieczoną siecią wi-fi lub sklep online zagrożony atakiem zero-day.
Przygotuj firmę na stawienie czoła atakom z tymi wskazówkami na temat cyberbezpieczeństwa:
Wdrożenie skutecznej polityki bezpieczeństwa cybernetycznego pomoże chronić zasoby, finanse i reputację Twojej firmy.
1 https://www.cnbc.com/2019/10/13/cyberattacks-cost-small-companies-200k-putting-many-out-of-business.html
2 https://www.inc.com/joe-galvin/60-percent-of-small-businesses-fold-within-6-months-of-a-cyber-attack-heres-how-to-protect-yourself.html
3 https://www.csoonline.com/article/3153707/top-cybersecurity-facts-figures-and-statistics.html
4 https://purplesec.us/resources/cyber-security-statistics/
5 https://www.thesslstore.com/blog/15-small-business-cyber-security-statistics-that-you-need-to-know/
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.