Kiedy szukasz ofert na Groupon,
wyniki, które widzisz i kolejność, w jakiej się pojawiają, są ustalane w
następujący sposób:
1. Trafność: Słowa, które wpiszesz w pole wyszukiwania będą dopasowane do
ofert sklasyfikowanych w tym słowie. Jeśli na przykład szukasz
"restauracja", pojawią się oferty wewnętrznie sklasyfikowane z tym
słowem i będą to głównie oferty dla restauracji. Im bardziej trafne wyniki
wyszukiwania, tym wyżej na stronie się pojawią.
2. Proporcje: O ile charakter Twojego
wyszukiwania nie sprawia, że jest ono specyficzne dla konkretnej linii
biznesowej, wyniki będą zawierać mieszankę ofert lokalnych, towarów i ofert
związanych z podróżami. Udział każdego z tych typów ofert będzie zależał
od trafności wyszukiwania.
3. Personalizacja: Jeśli na koncie Groupon
podane zostały jakiekolwiek preferencje dotyczące lokalizacji, wyniki
zostaną zawężone do ofert znajdujących się w pobliżu tej lokalizacji. Jeśli
udostępniłeś Grouponowi dane dotyczące lokalizacji Twojego telefonu
komórkowego, będą one również wykorzystywane do określania wyników.
4. Ranking: Odpowiednie wyniki
wyszukiwania są z kolei uszeregowane według dotychczasowych osiągnięć. Oferta z
dużą ilością kliknięć i zakupów będzie wyżej w rankingu. Nowe oferty będą
również podnoszone w górę rankingów wyszukiwania, aby zapewnić im ekspozycję i
zrekompensować brak danych z przeszłości.