Niniejszy
dokument określa warunki sprzedaży rezerwacji dla korzystania z Usług Groupon
International Travel GmbH („Warunki Sprzedaży”). Nie jest możliwe korzystanie z
Usług ( w tym dokonywanie Rezerwacji lub Zakupu) bez wyrażenia zgody na Warunki
Sprzedaży. Zwracamy uwagę, że niniejsze Warunki Sprzedaży NIE mają zastosowania
do nabycia jakichkolwiek części rynku innych niż Zakwaterowanie, jako że takie
nabywanie podlega swoim własnym warunkom sprzedaży.
1. Podstawowe informacje dotyczące niniejszych Warunków Sprzedaży
1.1.
Groupon International Travel GmbH:
Groupon International Travel GmbH jest firmą zarejestrowaną w Szwajcarii pod
numerem CHE-180-110.104 z siedzibą przy c/o Bovadis Partner Treuhand AG, Herrenacker 15, 8200 Schaffhausen,
Szwajcaria (zwaną dalej „Groupon Travel”, „nam”, „my”, „nasz” itp), zaś numer
NIP: CHE-349.386.564.
1.2.
Groupon Travel oraz Dostawcy usług:
Dla celów wszelkich Rezerwacji oraz jakichkolwiek kolejnych Zakupów działamy
jako agenci w imieniu Dostawcy usług. Zakwaterowanie przedstawione na stronie
Groupon International nie stanowi oferty sprzedaży przez nas jakiegokolwiek
takiego Zakwaterowania, lecz stanowi zaproszenie do złożenia oferty naszym
Dostawcom usług. Możemy zaakceptować taką ofertę w imieniu tych Dostawców lub
odrzucić ją. Oznacza to, że umowa na Zakwaterowanie jest pomiędzy Państwem a
Dostawcą usług, a Groupon zawrze umowę w imieniu Dostawcy usług jako jego
agent, w każdym z przypadków. To właśnie Dostawca usług (lub, w niektórych
przypadkach, mocodawca Dostawcy usług) ponosi prawną odpowiedzialność za
zapewnienie Państwu Zakwaterowania. Jako agenci, nie ponosimy prawnej
odpowiedzialności za Państwa Zakwaterowanie. Jeśli Państwa Zakup dotyczy Imprezy
Turystycznej, Groupon będzie działał jako agent turystyczny. Więcej informacji
znajduje się poniżej.
1.3.
Czym są niniejsze Warunki Sprzedaży?
Prosimy o uważne zapoznanie się z niniejszymi Warunkami Sprzedaży, ponieważ
odnoszą się one do korzystania z Usług, dokonywania Rezerwacji, Zakupu oraz Zakwaterowania
(lub innych). Nie zezwolimy Państwu na dokonanie Rezerwacji lub Zakup, jeśli
nie potwierdzą Państwo, że przeczytali Państwo i zaakceptowali niniejsze Warunki
Sprzedaży. Dostawcy usług posiadają własne obowiązujące warunki, które będą
miały zastosowanie do Państwa Rezerwacji oraz jakichkolwiek kolejnych Zakupów .
Niniejsze Warunki Sprzedaży podlegają wszelkim obowiązującym warunkom Dostawcy
usług, a dokonanie Rezerwacji oraz jakichkolwiek kolejnych Zakupów jest
równoznaczne z ich akceptacją. Jeśli wystąpią niezgodności pomiędzy niniejszymi
Warunkami Sprzedaży a warunkami Dostawcy usług, to warunki Dostawcy usług mają
charakter nadrzędny.
1.4.
Strona Groupon International:
Nasza spółka powiązana Groupon International Limited w Irlandii („Groupon
International”) obsługuje stronę, aplikacje mobilne oraz usługę newsletter, na
których zamieszczamy Zakwaterowania i Rezerwacje. W celu zapoznania się z
Warunkami Korzystania Groupon International, prosimy o wejście tutaj. Groupon Travel jest jednym z wielu sprzedawców
działających na Stronie Groupon International. Jeśli będą Państwo wchodzili w
interakcje ze Stroną Groupon International w jakikolwiek sposób, prawdopodobnie
zobaczą Państwo odniesienia do wielu spółek z grupy Groupon („Grupa Groupon”). W
zależności od tego, co Państwo kupują na Stronie Groupon International, jest
prawdopodobne, że umowy z różnymi spółkami Grupy Groupon będą miały do Państwa
zastosowanie. Niniejsze Warunki Sprzedaży mają zastosowanie wyłącznie do
Państwa korzystania z naszych Usług. Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej o
wszystkich stosunkach prawnych, które mogą Państwa dotyczyć, kiedy odwiedzają
Państwo Stronę Groupon International, prosimy o odwiedzenie FAQ Groupon
International tutaj.
1.5
Praktyki dotyczące Prywatności:
Kiedy dokonują Państwo Rezerwacji lub Zakupu za pośrednictwem Groupon Travel
wyrażają Państwo zgodę na zbieranie przez nas, przetwarzanie i korzystanie z
informacji o Państwu, w sposób określony w naszej Polityce
Prywatności.
1.6
Niniejsze Warunki Sprzedaży:
Korzystając z naszych Usług (w tym dokonywanie Rezerwacji lub Zakupu) akceptują
Państwo niniejsze Warunki Sprzedaży. Kiedy wysyłamy Państwu wiadomość email
potwierdzającą Państwa Rezerwację, zawierana jest pomiędzy nami a Państwem
umowa, która regulowana jest przez niniejsze Warunki Sprzedaży.
1.7.
Państwa prawa ustawowe:
Żadna z części niniejszych Warunków Sprzedaży nie może wpływać na Państwa
niepodlegające wyłączeniu prawa ustawowe jako klienta.
1.8.
Aktualizacje niniejszych Warunków Sprzedaży: Niniejsze Warunki Sprzedaży zostały ostatnio
zaktualizowanew dniu 30.10.2018. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania poprawek
do niniejszych Warunków Sprzedaży w dowolnym czasie, a zmienione Warunki
Sprzedaży będą zamieszczone online od daty, w której zmiany zaczną obowiązywać.
Wszelkie poprawki wprowadzone do niniejszych Warunków Sprzedaży po tym, jak otrzymali
Państwo wiadomości email z potwierdzeniem Rezerwacji nie obejmują Państwa w
odniesieniu do tej Rezerwacji lub
jakiegokolwiek kolejnego Zakupu związanego z taką Rezerwacją.
1.9.
Definicje: Niniejsze Warunki Sprzedaży
obejmują różne zdefiniowane terminy. Rozpoznają je Państwo, ponieważ zaczynają
się one wielką literą. Terminy zostały zdefiniowane w treści niniejszych
Warunków Sprzedaży oraz w punkcie 11 niniejszych Warunków Sprzedaży.
2.
Państwa obowiązki wynikające z niniejszych Warunków Sprzedaży
2.1.
Dolna granica wiekowa:
Jedynie osoby, które skończyły 18 lat, mogą dokonywać Rezerwacji oraz Zakupu
Zakwaterowania. Poprzez Rezerwację lub Zakup Zakwaterowania potwierdzają
Państwo swoją pełnoletniość.
2.2.
Dokładność informacji oraz ich ujawnianie: Rozumieją Państwo i akceptują fakt, że Groupon
Travel oraz Dostawca usług zastrzegają sobie prawo do anulowania Państwa Zakupu
w każdej chwili z powodu niedostarczenia przez Państwa odpowiednich informacji
dotyczących Państwa lub osób, dla których dokonują Państwo Rezerwacji, zgodnie
z wymogami na podstawie niniejszych Warunków Sprzedaży. Gwarantują Państwo, że:
2.2.1. wszystkie dostarczone
nam przez Państwa informacje wynikające z niniejszych Warunków Sprzedaży lub
będące z nimi powiązane są prawdziwe, kompletne i dokładne;
2.2.2. niezwłocznie
poinformują nas Państwo o wszelkich zmianach mających związek z dokładnością
podanych nam przez Państwa informacji;
2.2.3. przyjmują Państwo na
siebie odpowiedzialność za ujawnienie wszelkich informacji o sobie lub o innych
osobach, dla których dokonują Państwo Rezerwacji, które mogą wpłynąć na Państwa
(lub tych osób) zdolność do podróży, na przykład popełnienie przestępstw lub
wcześniejsze deportacje z krajów, do których ma się odbyć podróż oraz
2.2.4. jeśli Państwo lub
osoby, dla których dokonują Państwo Rezerwacji, planują podróż do obszaru
jurysdykcji (w tym do Stanów Zjednoczonych), w którym wymagane jest
zaświadczenie o niekaralności, a Państwo lub osoby, dla których dokonują
Państwo Rezerwacji, byliście karani, w tym za popełnione wykroczenia drogowe,
to poinformują Państwo o istnieniu takich okoliczności w chwili dokonywania
Rezerwacji;
2.2.5. są Państwo świadomi
wszelkich zasad dotyczących przekraczania granicy kraju, do którego Państwo
podróżują (jak również osoby, dla których dokonują Państwo Rezerwacji), w
zakresie: wymogów paszportowych, dwóch pustych stron w paszporcie, ważności
paszportu, zaświadczenia o niekaralności, wizy, szczepień, ograniczeń
administracyjnych oraz sanitarnych. Groupon Travel nie ponosi odpowiedzialności
za ograniczenia dotyczące wstępu na dane terytorium z powodu nieujawnienia
powyższych informacji. . Jeśli wstęp będzie Państwu odmówiony, nie będą Państwo
uprawnieni do zwrotu w jakiejkolwiek wysokości.
2.3.
Dokonywanie Rezerwacji dla innych osób: Jeśli dokonują Państwo Rezerwacji dla innych osób,
to oświadczają Państwo, że są upoważnieni do dokonania takiej Rezerwacji w
imieniu tych osób oraz że wszystkie osoby w danej Rezerwacji (lub ich osobiści
przedstawiciele) uznają niniejsze Warunki Sprzedaży za wiążące.
2.4.
Zachowanie: Zobowiązują się Państwo
zachowania nienarażającego innych osób na zdenerwowanie, niepokój lub
niebezpieczeństwo i/lub i niepowodującego uszkodzenia własności podczas
korzystania przez Państwa z Zakwaterowania. Jeśli w okresie od wyjazdu do
powrotu zostaną Państwo (lub też osoby, dla których dokonują Państwo
Rezerwacji, zostaną) aresztowani(e) lub powstrzymani(e) od dalszej podróży, lub
zostaną Państwo usunięci z miejsca Zakwaterowania decyzją Dostawcy usług, to
nie zwrócimy Państwu w jego imieniu żadnej części kosztów poniesionych w
związku z Zakwaterowaniem, z którego nie mogą Państwo korzystać w związku ze
swoim zachowaniem (lub zachowaniem osób, dla których dokonują Państwo
Rezerwacji). Wyrażają Państwo zgodę, zgodnie z niniejszymi Warunkami Sprzedaży,
na zrekompensowanie nam strat, zobowiązań lub kosztów poniesionych w wyniku
roszczeń lub postępowań sądowych, które zostały wniesione lub które mogą zostać
wniesione przeciw nam przez jakiekolwiek osoby w związku z Państwa zachowaniem
lub zachowaniem osób, dla których Państwo dokonują Rezerwacji).
2.5.
Oszustwo: Jeśli my lub Dostawca usług
zostaniemy powiadomieni lub dowiemy się o potencjalnym lub faktycznym oszustwie
bądź działaniu niezgodnym z prawem w odniesieniu do wszelkich płatności
związanych z Zakwaterowaniem lub Zakupem, zastrzegamy sobie prawo do anulowania
Państwa Zakwaterowania lub Zakupu według naszego uznania i w trybie
natychmiastowym bez żadnej rekompensaty dla Państwa. Takie anulowanie będzie miało miejsce bez
uszczerbku dla jakichkolwiek naszych praw, jakie przysługują nam względem
Państwa.
3.
Rezerwacja Zakwaterowania
3.1.
Dokonanie Rezerwacji:
Biorąc pod uwagę dostępność, mogą Państwo dokonać Rezerwacji online za
pośrednictwem Strony Groupon International. Aby dokonać Rezerwacji należy wybrać Zakwaterowanie, typ pokoju oraz
daty podróży, kliknąć przycisk „Rezerwuj”, wprowadzić informacje dotyczące
płatności, adres e-mail oraz inne szczegóły, których potrzebujemy żeby mogli
Państwo się zalogować do Państwa konta lub utworzyć konto, wyrazić zgodę na
niniejsze Warunki Sprzedaży Rezerwacji i kliknąć przycisk „Dokończ Zamówienie”.
Po przeprowadzeniu tych czynności zobaczą Państwo stronę na Stronie Groupon
International potwierdzającą otrzymanie Państwa Rezerwacji.
3.2
Akceptowanie Państwa Rezerwacji:
Zastrzegamy sobie prawo do ustalania, według własnego uznania, czy
zaakceptujemy Państwa Rezerwację. Państwa Rezerwacja nie będzie zaakceptowana
dopóki (i o ile) nie są Państwo poinformowani, że Państwa Rezerwacja została
zaakceptowana. Jeśli odrzucimy Państwa Rezerwację powiadomimy Państwa o tym i
nie pobierzemy od Państwa żadnych płatności. Jeśli zaakceptujemy Państwa
Rezerwację, wyślemy Państwu potwierdzenie Rezerwacji w wiadomości email. W tym
momencie, wysłanie przez nas potwierdzenia Rezerwacji w wiadomości email,
oznacza że zaakceptowaliśmy Państwa Rezerwację i została zawarta umowa pomiędzy
nami a Państwem. Pobierzemy opłatę wkrótce potem.
3.3.
Sprawdzanie potwierdzenia Rezerwacji:
Prosimy o uważne sprawdzenie szczegółów zawartych w potwierdzeniu Rezerwacji po
jego otrzymaniu. Jeśli zauważą Państwo jakiekolwiek niezgodności między
Rezerwacją a wiadomością e-mail z potwierdzeniem Rezerwacji lub jeśli nie
otrzymali Państwo tej wiadomości w ciągu 24 godzin od dokonania Rezerwacji,
prosimy o natychmiastowy kontakt pod adresem https://www.groupon.pl/biuro_obsługi_klienta.
3.4
Państwa umowa na dostarczenie Zakwaterowania: Należy zwrócić uwagę, że to Dostawca usług jest
prawnie odpowiedzialny za dostarczenie Państwu Zakwaterowania (jednak to my
pozostajemy odpowiedzialni za postanowienia wyrażone w niniejszych Warunkach
Sprzedaży). Jako agent, nie jesteśmy prawnie odpowiedzialni za dostarczenie
Państwu Zakwaterowania, które będzie dostarczone Państwu przez Dostawcę usług,
na podstawie umowy pomiędzy Państwem a Dostawcą usług. Wyrażają Państwo zgodę i
rozumieją, że dokonanie Rezerwacji, faktyczne dostarczenie Państwu
Zakwaterowania (co nie jest przedmiotem niniejszych Warunków Sprzedaży) będą
podlegały warunkom Dostawcy usług.
4.
Ceny
4.1.
Komu Państwo płacą: Wszystkie
płatności dokonywane przez Państwa za Zakwaterowanie będą pobrane przez nas w imieniu Dostawcy usług, wkrótce po
potwierdzeniu zaakceptowania Państwa Rezerwacji poprzez wysłanie Państwu wiadomości
email z potwierdzeniem Rezerwacji (jak określono powyżej)..
4.2.
Cena końcowa: Zastrzegamy sobie prawo do
zmiany cen Zakwaterowania przed Rezerwacją. Przed dokonaniem Rezerwacji zostaną
Państwo dokładnie powiadomieni o obecnej cenie Zakwaterowania. Ceny te mogą się
różnić od cen pierwotnie Państwu podanych na Stronie Groupon International.
4.3.
Błędy w cenie: W niektórych
przypadkach możemy popełnić błąd i mogą nastąpić pomyłki w cenie, kiedy
dokonują Państwo Rezerwacji. Jeśli popełnimy błąd (bez względu na to, czy jest
to błąd ludzki, techniczny lub inny), zastrzegamy sobie prawo do zaoferowania
Państwu opcji powtórzenia Rezerwacji według prawidłowej ceny lub anulowanie Rezerwacji
oraz pełnego zwrotu płatności.
4.4.
Podatki: W niektórych krajach lokalne
władze mogą nakładać podatki, obciążenia, cła importowe, cła, opłaty dodatkowe
oraz inne opłaty (zbiorowo „podatki”). Obowiązujące podatki za Rezerwację
zostaną jasno wyszczególnione przed dokonaniem Rezerwacji, w tym czytelnym
drukiem lub w innym miejscu na Stronie Goupon International . Odpowiedzialność
za opłacenie wszelkich takich podatków spoczywa wyłącznie na Państwu.
4.5.
Dodatki: Informujemy, że podczas
korzystania przez Państwa z Zakwaterowania mogą Państwo mieć możliwość zakupu
usług dodatkowych. Takie usługi dodatkowe to między innymi posiłki i dostęp do
Internetu w hotelu itd. („Usługi dodatkowe”). Jeśli takie Usługi dodatkowe nie
zostały wykupione za naszym pośrednictwem, to opłacenie ich stanowi Państwa
zobowiązanie finansowe, a odpowiedzialność za dostarczenie takich Usług
dodatkowych leży po stronie dostawcy takich Usług dodatkowych (w tym
jakiegokolwiek Dostawcy usług). Groupon Travel nie ponosi żadnej
odpowiedzialności za udostępnienie takich Usług dodatkowych, ich standard lub
Państwa korzystanie z nich, ani nie odpowiada za nie w żadnym innym zakresie.
4.6.
Zmiany cen Zakwaterowania po dokonaniu Rezerwacji: Zgodnie z punktem 5 Groupon Travel nie zmieni ceny
Zakwaterowania po wysłaniu Państwu wiadomości email z potwierdzeniem Rezerwacji.
4.7.
Zwroty: W przypadku otrzymania przez
Państwa zwrotu części lub całości kosztów, zwrot taki zostanie przekazany taką
samą metodą płatności, jakiej użyli Państwo, dokonując płatności. Jeśli
otrzymają Państwo zwrot płatności, będą mieli Państwo 30 dni od daty, w której
otrzymali Państwo zwrot, na jego odrzucenie. Jeśli nie odrzucili Państwo zwrotu
płatności w tym terminie, zwrot będzie uznany za pełne i ostateczne wypełnienie
wszelkich roszczeń, które mogą mieć Państwo przeciwko Groupon Travel w
odniesieniu do, wynikające z lub związane z Usługami, Rezerwacją lub Zakupem w
odniesieniu do których otrzymali Państwo zwrot.
5.
Zmiany i anulowanie
5.1.
W przypadku zmiany Państwa danych:
5.1.1. Jeśli Państwa Zakup
dotyczy Imprezy Turystycznej, mogą Państwo przenieść Imprezę Turystyczną na
inną osobę poprzez zmianę imienia i nazwiska osoby na Zakupie przynajmniej
siedem dni przez rozpoczęciem Imprezy Turystycznej. Dostawca usług może odmówić
takiej zmiany imienia i nazwiska, jeśli oznaczona osoba nie spełnia warunków
mających zastosowanie do Zakupu. Będą Państwo łącznie i osobno odpowiedzialni z
oznaczą osobą za płatność za Imprezę Turystyczną, jak również jakiekolwiek
dodatkowe opłaty, które mogą mieć zastosowanie do przeniesienia, o których
zostaną Państwo poinformowani z wyprzedzeniem.
5.1.2. Jeśli Państwa Zakup nie
dotyczy Imprezy Turystycznej, Groupon Travel może nie być w stanie zmienić
imion i nazwisk osób lub innych danych Państwa Zakupu. Kwestia tego, czy
wyrazimy zgodę na taką zmianę zależy wyłącznie od nas. Jeśli nie będziemy mogli
zmienić imienia i nazwiska lub innych danych Państwa Zakupu mogą Państwo
anulować Zakup i ponowić Zakup, z uwzględnieniem dostępności (oraz
uwzględnieniem wszelkich kosztów związanych zanulowaniem). Prosimy o zapoznanie
się z informacjami o takim anulowaniu w punkcie 5.3 poniżej. Jeśli chcieliby
Państwo dowiedzieć się o zmianie danych Państwa Zakupu, prosimy o kontakt pod adresem
https://www.groupon.pl/biuro_obsługi_klienta.
5.2.
Prawo do odstąpienia:
Jeśli dokonują Państwo Rezerwacji na określoną datę Państwa Zakup jest
ostateczny i nie mają Państwo prawa do odstąpienia.
5.3.
W przypadku anulowania przez Państwa Zakwaterowania
5.3.1. Mogą Państwo anulować Państwa
Zakup bezpłatnie do daty anulowania (jeśli taka data istnieje). Zobaczą Państwo
datę anulowania jako część ogólnych warunków Zakwaterowania. Data anulowania
będzie również dostępna w wiadomości email z potwierdzeniem Rezerwacji. Kiedy
minie data anulowania, Państwa Zakup jest bezzwrotny i niemożliwy do
anulowania, o ile Państwa Zakup nie dotyczy Imprezy Tursytycznej. Jeśli Państwa
Zakup dotyczy Imprezy Turystycznej, mogą Państwo anulować Państwa Zakup w
dowolnym momencie przed rozpoczęciem Imprezy Turystycznej pod warunkiem
opłacenia opłaty za anulowanie wskazanej w opisie Państwa Zakwaterowania. Taka
opłata za anulowanie nie będzie miała zastosowania w przypadku nieuniknionych i
nadzwyczajnych wypadków mających miejsce w miejscu przeznaczenia lub w jego najbliższym
otoczeniu i w znacznym stopniu wpływające na realizację dostarczenia przez
Dostawcę usług Imprezy Turystycznej lub przewóz pasażerów na miejsce
przeznaczenia (na przykład, naturalne katastrofy lub akty terroryzmu). W tym
przypadku będą Państwo uprawnieni do pełnego zwrotu wszelkich płatności
uiszczonych za Imprezę Turystyczną, ale nie będą Państwo uprawnieni do
jakiegokolwiek dodatkowego odszkodowania.
.
5.3.2. Jeśli powód anulowania
jest objęty warunkami polisy ubezpieczeniowej, którą Państwo wykupili w
odniesieniu do Zakupu, mogą Państwo żądać opłat, które od Państwa pobraliśmy w
związku z Państwa anulowaniem na podstawie polisy ubezpieczeniowej. Jeśli
chcieliby Państwo omówić anulowanie, prosimy o kontakt na https://www.groupon.pl/biuro_obsługi_klienta.
5.4.
W przypadku zmiany Zakwaterowania przez Dostawcę usług: Czasami Dostawca usług będzie zmuszony do
wprowadzenia zmiany w Państwa Zakupie. My lub Dostawca usług powiadomimy
Państwa o takich zmianach, kiedy tylko będzie to możliwe określając szczegóły
Państwa zaktualizowanego Zakupu i Zakwaterowania. Nie ponosimy żadnej
odpowiedzialności za takie zmiany, ponieważ nie jesteśmy Dostawcą usług. Jeśli
Zakup odnosi się do Imprezy Turystycznej, a Partner dokona znaczącej zmiany
Imprezy Turystycznej lub uniemożliwi realizację jednej lub więcej niż jednej z
jej istotnych cech, Partner poinformuje Państwa o takiej zmianie bez zbędnej
zwłoki. Będą mogli Państwo otrzymać ofertę innej Imprezy Turystycznej o
porównywalnej lub wyższej jakości (lub odpowiedniej obniżki ceny jeśli inna
Impreza Turystyczna jest gorszej jakości) lub będą mieli Państwo prawo do
wypowiedzenia Imprezy Turystycznej bezpłatnie i uzyskania zwrotu pieniędzy.
Partner poinformuje Państwa o Państwa prawach w tej sytuacji. Jeśli nie poinformują
Państwo Partnera o swojej decyzji w ciągu odpowiedniego terminu określonego
przez Partnera, Impreza Turystyczna zostanie automatycznie wypowiedziana z
końcem tego terminu. 5.5 Jeśli Dostawca usług anuluje Państwa Zakwaterowanie:
Zastrzegamy sobie prawo do anulowania i zwrotu płatności za Państwa Zakup z
jakiegokolwiek powodu bez dodatkowej rekompensaty, jeśli anulowanie jest
spowodowane Siłą wyższą lub jakimkolwiek innym nieuniknionym i nadzwyczajnym
wypadkiem lub niedopełnieniem przez Państwa płatności pełnego kosztu Państwa
Zakwaterowania lub innych płatności zgodnie z niniejszymi Warunkami Sprzedaży.
6.
Standardy dostarczania usług
6.1.
Groupon Travel zapewnia, że:
6.1.1. w możliwie najwyższym
stopniu wykorzysta swoje umiejętności i zachowa dbałość w wykonywaniu
obowiązków wynikających z niniejszych Warunków Sprzedaży;
6.1.2. jest upoważniony do
udostępniania Usług oferowanych na autoryzowanych stronach internetowych oraz
6.1.3. w swoich działaniach
nie naruszy wymagań profesjonalnej staranności.
7.
Ograniczenie odpowiedzialności
7.1.
Ograniczenie odpowiedzialności:
Punkt 7 ma charakter nadrzędny w stosunku do wszystkich innych punktów niniejszych
Warunków Sprzedaży (z wyjątkiem punktu 1.7 któremu podlega) i określa całkowitą odpowiedzialność Groupon
Travel w związku z roszczeniem, które wynika z niniejszych Warunków Sprzedaży
lub jest z nim związane z przestrzeganiem, nieprzestrzeganiem, domniemanym bądź
opóźnionym przestrzeganiem warunków niniejszych Warunków Sprzedaży lub
obowiązków dotyczących Usług lub Zakwaterowania (lub jakiejkolwiek ich części).
7.2.
Kiedy jesteśmy odpowiedzialni: Żadne
z postanowień niniejszych Warunków Sprzedaży nie wyłącza lub nie ogranicza
naszej odpowiedzialności za (i) śmierć lub szkodę na osobie; (ii) naruszenie
obowiązków wyrażonych w przepisach prawa; (iii) oszustwo; (iv) podanie
fałszywych informacji; lub (v) odpowiedzialność, która nie może być wyłączona
lub ograniczona przez obowiązujące prawo.
7.3.
Brak odpowiedzialności za Dostawcę usług kiedy działamy jako jego agenci: Jeśli działamy jako agenci Dostawców usług, to
naszym obowiązkiem jest ich wybór z zachowaniem należytej staranności i
umiejętności. Jeśli (i) wykazaliśmy należytą staranność i umiejętności przy
wyborze Dostawców usług, a także (ii) jeśli jest to dozwolone przez prawo, nie
ponosimy odpowiedzialności za zapewnienie Państwu Zakwaterowania ani za
działania czy zaniechania ze strony Dostawcy usług. Dzieje się tak, ponieważ
kontrakt prawny zawierany jest pomiędzy Państwem a Dostawcą usług, a odpowiedzialność
prawna za zapewnienie Zakwaterowania leży po stronie Dostawcy (a nie Groupon
Travel).
7.4.
Kiedy nie ponosimy odpowiedzialności:
Z wyjątkiem tego, co zostało określone w punkcie 7 i 1.7, nie ponosimy
odpowiedzialności za niedotrzymanie Warunków Sprzedaży, jeśli nie wynika ono z
naszej winy, ale:
7.4.1. wynika z przyczyn
leżących po Państwa stronie;
7.4.2. wynika z przyczyn
leżących po stronie Dostawcy usług;
7.4.3. wynika z przyczyn
związanych z zaniedbaniem ze strony osób trzecich niezwiązanych z zapewnieniem
Zakwaterowania bądź jest wynikiem działania Siły wyższej; lub
7.4.4. jest wynikiem działania
Siły wyższej, która uniemożliwia nam wykonywanie działań zgodnie z niniejszymi
Warunkami Sprzedaży.
7.5.
Ograniczenie odpowiedzialności w związku z naszymi Usługami: Wyłączamy i ograniczamy swoją odpowiedzialność za
wszystkie zobowiązania związane z Usługami, których dostarczamy, które mogą być
uznane za dopuszczalne w świetle przepisów prawa. Nie ponosimy
odpowiedzialności za:
7.5.1. utratę dochodu;
7.5.2. utratę faktycznych lub
przewidywanych zysków;
7.5.3. utratę kontraktów;
7.5.4. utratę możliwości
skorzystania z pieniędzy;
7.5.5. utratę potencjalnych
oszczędności;
7.5.6. utratę możliwości
prowadzenia działalności;
7.5.7. utratę szans;
7.5.8. utratę wartości firmy;
7.5.9. utratę reputacji;
7.5.10. utratę, zniszczenie
lub uszkodzenie danych; oraz
7.5.11. stratę pośrednią i
wtórną.
Zwrot „strata wtórna”
rozumiemy jako „straty wtórne, jeśli są one przewidywalne, znane, przewidziane
itd.”
7.5. Całkowity limit: Jeśli
zostaniemy uznani za odpowiedzialnych, to odpowiedzialność ta powinna być
ograniczona maksymalnie do dwukrotności kosztów Państwa Zakupu.
8.
Skargi
8.1.
Skargi: W przypadku problemów z
Zakwaterowaniem należy natychmiast poinformować o tym fakcie Dostawcę Państwa
Zakwaterowania (np. przedstawiciela
ośrodka, kierownika hotelu itd.), którzy udzielą Państwu pomocy w rozwiązaniu
problemu. Jeśli Państwa skarga nie zostanie rozpatrzona na miejscu, prosimy o
kontakt pod adresem https://www.groupon.pl/biuro_obsługi_klienta i
powiadomienie o problemie.
8.2. Podejmiemy uzasadnione
starania w celu udzielenia Państwu niezwłocznej pomocy, która jest uzasadniona
dla okoliczności oraz w zasięgu naszych możliwości, w tym przekazanie wszelkich
wiadomości, próśb lub skarg Dostawcy usług bez zbędnej zwłoki.
8.2 Jeśli Państwa skarga
pozostanie, należy wnieść skargę na piśmie w ciągu 28 dni od Państwa powrotu do
domu pod adresem https://www.groupon.pl/biuro_obsługi_klienta, podając numer rezerwacji oraz wszystkie
odpowiednie informacje, o jakie możemy poprosić w związku z Zakwaterowaniem,
aby możliwa była Państwa identyfikacja. Jest to specjalny adres, z którego
korzystamy w celu obsługi skarg dotyczących podróży.
9.
Użyteczne informacje
9.1.
Wymogi dot. paszportów:
Przy każdym Zakupie wymagany jest ważny paszport (ważny przez przynajmniej
sześć (6) miesięcy po zakończeniu pobytu). Wyłącznie Państwo odpowiadają za
obowiązujące Państwa wymogi dotyczące paszportów i wiz oraz pozostałe wymogi
imigracyjne. Przed rozpoczęciem podróży należy skonsultować się w tej sprawie z
odpowiednią ambasadą i/lub konsulatem. Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności,
jeśli Państwa podróż zostanie uniemożliwiona z powodu niespełnienia wymogów
wizowych i paszportowych oraz innych wymogów imigracyjnych bądź z powodu braku
odpowiednich poświadczeń dotyczących szczepień. Obywatelom krajów Unii
Europejskiej do podróżowania na terenie Unii wystarczy ważny dowód osobisty.
9.2.
Informacje dot. zdrowia:
W zależności od Zakupu mogą obowiązywać konkretne usługi w zakresie zdrowia.
Zalecamy, aby przynajmniej osiem (8) tygodni przed podróżą skonsultowali się
Państwo ze specjalistą ds. zdrowotnych (czy to z lekarzem rodzinnym,
pielęgniarką, farmaceutą, czy przychodnią specjalizującą się w badaniach
podróżnych).
9.3.
Ubezpieczenie podróżne:
Jest niezmiernie ważne i zalecane, aby posiadali Państwo ubezpieczenie podróżne
obejmujące cały okres Zakwaterowania i wszystkie mogące się z nim wiązać
aspekty. Daje to gwarancję, że są Państwo finansowo zabezpieczeni w przypadku
konieczności odwołania wyjazdu z niektórych przyczyn. Wymagana suma
ubezpieczenia jest zależna od konkretnego Zakwaterowania.
9.4.
Zameldowanie i wymeldowanie z Zakwaterowania: Zameldowanie w Zakwaterowaniu zależy od Dostawcy
Państwa Zakwaterowania. Powinni Państwo sprawdzić informacje dotyczące czasu
zameldowania i wymeldowania u Państwa Dostawcy przed przyjazdem, jednak co do
zasady, zameldowanie następuje o 15:00 (czasu lokalnego), a wymeldowanie o
11:00 (czasu lokalnego). Ponadto jeśli pojawią się Państwo z opóźnieniem
powinni Państwo powiadomić Państwa Dostawcę w celu upewnienia się, że
opóźnienie w zameldowaniu nie wpłynie na Państwa prawa. Ponoszą Państwo
wyłączną odpowiedzialność za przestrzeganie warunków Państwa Dostawcy w
odniesieniu do zameldowania i wymeldowania.
9.5.
Zabezpieczenie Imprezy Turystycznej:
Jeśli Państwa Zakup dotyczy Imprezy Turystycznej, będą Państwo korzystali z
wszelkich praw mających zastosowanie do imprez na podstawie Dyrektywy o
Imprezach Turystycznych. Dostawca usług będzie w pełni odpowiedzialny z
należytą realizację Imprezy Turystycznej oraz udzielenie pomocy określonej w
niniejszych Warunkach Sprzedaży. Ponadto zgodnie z wymogami prawa, Partner
będzie posiadał należyte zabezpieczenie w celu zwrotu wszelkich płatności,
które Państwo dokonali oraz jeśli transport jest wliczony w Imprezę
Turystyczną, zapewnienie powrotu w przypadku, gdy stanie się niewypłacalny i
nie jest dłużej zdolny do realizacji odpowiednich usług turystycznych w wyniku
niewypłacalności. Więcej informacji w odniesieniu do zabezpieczenia na wypadek
niewypłacalności będzie uwzględnionych w Państwa emailu z potwierdzeniem.
10.
Informacje prawne
10.1.
Interpretacja: W niniejszych
Warunkach Sprzedaży:
10.1.1. słowa oznaczające
osoby odnoszą się do osób fizycznych, spółek, spółek z ograniczoną
odpowiedzialnością, podmiotów korporacyjnych oraz stowarzyszeń nieposiadających
osobowości prawnej;
10.1.2. nagłówki (np. „10.
Informacje prawne” na początku niniejszego punktu) podawane są wyłącznie w
celach referencyjnych i nie mają żadnego wpływu na interpretację przepisów
niniejszych Warunków Sprzedaży;
10.1.3. tytuły paragrafów (np.
„Interpretacja:” na początku niniejszego punktu 10.1) mają za zadanie
ułatwienie interpretacji fragmentów, w których się pojawiają oraz
10.1.4. określenie „w tym”
rozumiane jest jako „w tym między innymi”, „w tym bez ograniczeń”.
10.2.
Niezrzekanie się: Jeśli nie
uda nam się nakłonić Państwa do wypełnienia ich obowiązków w ramach niniejszych
Warunków Sprzedaży, nie wyegzekwujemy względem Państwa naszych praw lub
opóźnimy taką egzekucję, nie oznacza to zrzeczenia się przez nas praw względem
Państwa ani nie oznacza, że nie muszą Państwo przestrzegać tych obowiązków.
Jeśli zrzekniemy się naszych praw w związku z niewykonaniem przez Państwa ich
obowiązków, zrzeczenie takie będzie miało wyłącznie formę pisemną i nie będzie
oznaczało, że zrzekamy się swoich praw również w związku z niewykonaniem przez
Państwa ich obowiązków w przyszłości.
10.3.
Powiadomienia: Jeśli nie
określono inaczej w niniejszych Warunkach Sprzedaży, powiadomienia wręczane
Stronom muszą mieć formę pisemną i być dostarczane do rąk własnych, w formie
elektronicznej (z wyjątkiem sytuacji, kiedy wysyłają Państwo do Groupon Travel
powiadomienie w celach działań prawnych lub składają Państwo skargę zgodnie z
punktem 8.2) lub wysyłane pocztą do Państwa na adres podany w Rezerwacji, a do
Groupon Travel pod adresem https://www.groupon.pl/biuro_obsługi_klienta.
10.4.
Utrzymanie mocy prawnej:
Postanowienia punktów 1, 2, 3, 4, 7, 10, i 11 niniejszych Warunków Sprzedaży,
wraz z postanowieniami, które wyraźnie oznaczono jako obowiązujące po
zakończeniu lub rozwiązaniu Warunków Sprzedażyoraz które w swoim charakterze
zakładają obowiązywanie po rozwiązaniu Warunków Sprzedaży, obowiązują również
po zakończeniu Warunków Sprzedaży.
10.5.
Możliwość wypowiedzenia:
Jeśli jakikolwiek przepis niniejszych Warunków Sprzedaży okaże się niezgodny z
prawem, nieważny lub niemożliwy do wyegzekwowania, zostaje on uznany za
rozdzielny, a ważność i egzekwowalność pozostałych przepisów Warunków Sprzedażysię
nie zmienia.
10.6.
Niezawiązanie partnerstwa/spółki:
Żadne przepisy niniejszych Warunków Sprzedaży nie powinny być interpretowane
jako utworzenie relacji joint venture, spółki ani partnerstwa pomiędzy firmą
Groupon Travel a Państwem. Żadna ze stron nie ma prawa ani nie jest upoważniona
do przyjmowania zobowiązań, zaciągania długów czy ponoszenia kosztów ani
zawierania jakichkolwiek umów w imieniu drugiej strony.
10.7.
Brak dodatkowych warunków:
Z wyjątkiem sytuacji wyraźnie określonych w niniejszych Warunkach Sprzedaży,
wszelkie gwarancje, warunki oraz inne postanowienia, czy to narzucane przez
prawo, prawo zwyczajowe czy w inny sposób, są niniejszym unieważnione w
maksymalnym stopniu dozwolonym przez przepisy prawa.
10.8.
Przydział: Przydział oznacza
przeniesienie Państwa praw wynikających z niniejszych Warunków Sprzedaży (np.
prawa do otrzymania rekompensaty, jeśli takie obowiązuje). Z wyjątkiem
postanowień niniejszych Warunków Sprzedaży, które stanowią inaczej, nie mogą
Państwo przekazywać, lub przenosić w
żaden inny sposób całości lub części praw czy obowiązków wynikających z
niniejszych Warunków Sprzedaży bez naszej wcześniejszej pisemnej akceptacji,
taka akceptacja nie może być odmówiona bez uzasadnienia. Mamy prawo do
przeniesienia lub w jakikolwiek inny sposób przekazania części lub całości
naszych praw lub obowiązków na podstawie niniejszych Warunków Sprzedaży do
jakiejkolwiek osoby, podmiotu lub spółki (taka spółka będąca w Grupie Groupon
lub inna spółka), jeśli nie naruszy to praw konsumenta na podstawie niniejszych
Warunków Sprzedaży.
10.9.
Całość umowy: Niniejsze Warunki Sprzedaży
zawierają wszystkie warunki uzgodnione przez Strony w odniesieniu do przedmiotu
Umowy i zastępuje oraz unieważnia wcześniejsze umowy oraz porozumienia zawarte
pomiędzy stronami, zarówno ustnie, jak i pisemnie.
10.10.
Rozwiązywanie sporów:
Dołożymy wszelkich starań w celu rozwiązania sporów związanych z niniejszymi
Warunkami Sprzedaży, ale jeśli nie mogą ich Państwo rozwiązać poprzez kontakt z
Działem Obsługi Klienta, mają Państwo możliwość wniesienia Państwa roszczenia
za pośrednictwem platformy UE Internetowego Rozstrzygania Sporów (ang. Online
Dispute Resolution (ODR)) zarządzanej przez Komisję Europejską. Platforma jest
dostępna pod adresem:https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL
10.11.
Obowiązujące prawo i jurysdykcja:
Niniejsze Warunki Sprzedaży (i wszelkie prawa oraz obowiązki nieuregulowane
Warunkami Sprzedaży, ale wynikające z nich lub obowiązujące w związku z ich
zawarciem) regulowana jest przepisami prawa obowiązującego w Polsce i zachowuje
z nimi zgodność (z wyłączeniem przepisów powodujących wystąpienie konfliktu
przepisów prawa bądź zasad (czy to obowiązujących w Polsce, czy w innej
jurysdykcji), które mogłyby spowodować obowiązywanie przepisów prawa z
jakiejkolwiek innej jurysdykcji).
11.
Definicje
Poniższe definicje mają
zastosowanie do niniejszych Warunków Sprzedaży:
11.1.
Zakwaterowanie oznacza
kwaterunek osób w budynkach, w tym w hotelach, mieszkaniach, ośrodkach
wczasowych, willach oraz domach, w tym przypadki, kiedy Zakwaterowanie jest
świadczone jako część Imprezy Turystycznej.
11.2.
Siła wyższa oznacza wydarzenie, które
znajduje się poza kontrolą firmy Groupon Travel oraz Dostawcy usług i którego
nie można było uniknąć poprzez podjęcie odpowiednich starań, w tym między
innymi: zdarzenie losowe, wojna, zamieszki, najazd, działania wrogów zagranicznych,
działania wojenne, wojna domowa, rebelia, rewolucja, pożar, wybuch, awaria
mediów komunalnych, zamieszki, błyskawice, powódź, huragan, trzęsienie ziemi,
burza, tornado, akty terroryzmu i sabotażu, restrykcyjne przepisy prawa oraz
organów rządowych, strajk i strajk okupacyjny, spory pracownicze oraz inne
utrudnienia pracownicze, rozruchy, promieniowanie jonizujące lub skażenie
radioaktywne z paliwa nuklearnego lub innego źródła radioaktywności, toksyczne,
wybuchowe lub inne niebezpieczne właściwości obiektów nuklearnych lub
składników nuklearnych, epidemia, klęska żywiołowa oraz bardzo złe warunki
pogodowe.
11.3.
Strona Groupon International Limited
oznacza wszelkie platformy, w tym witryny oferowane i zarządzane przez Groupon
International Limited, powiązane strony, sieć partnera biznesowego, email,
aplikacje mobilne, inne rodzaje ofert elektronicznych lub inne platformy lub
kanały dystrybucji będące własnością, kontrolowane ,lub obsługiwane przez Groupon International
Limited lub Groupon Travel, ich podmioty powiązane lub partnerów biznesowych. .
11.4.
Dyrektywa o Imprezach Turystycznych
oznacza Dyrektywę (UE) 2015/2302, jakiekolwiek narodowe przepisy
implementujące, regulacje oraz akty wykonawcze, okresowo nowelizowane.
11.5.
Zakup oznacza zakup Zakwaterowania
od Groupon Travel. Definicja obejmuje również termin „Zakupiony” itp.
11.6.
Rezerwacja oznacza złożenie oferty
Zakupu Zakwaterowania (definicja obejmuje terminy „Rezerwować”, „Zarezerwowany”
itp.).
11.7.
Usługi to usługi świadczone przez
Groupon Travel klientom zgodnie z niniejszymi Wrunkami Sprzedaży, obejmujące
między innymi działanie w charakterze agenta w imieniu Dostawców usług w celu
udostępniania Zakwaterowania do Rezerwacji.
11.8.
Dostawca usług oznacza
dostawcę usług Zakwaterowania udostępnianych do sprzedaży przez Groupon Travel.
11.9. Impreza Turystyczna
oznacza połączenie Zakwaterowania oraz przynajmniej jednej innej usługi turystycznej
(na przykład, wycieczki z przewodnikiem, biletów na atrakcję lub zabiegów spa)
oferowane Państwu jako impreza w rozumieniu Dyrektywy o Imprezach
Turystycznych.