Wypróbuj te świetne pomysły marketingowe na Walentynki, aby przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż, pomagając parom świętować najbardziej romantyczny dzień roku.
W tym artykule:
Teraz, gdy Święta Bożego Narodzenia minęły, a Twoja firma miała okazję odetchnąć po szalonym sezonie świątecznym, nadszedł czas, aby zacząć planować strategię marketingową na kolejne duże święto - Walentynki.
Klienci wydają miliardy na Walentynki każdego roku, a prognozy na ten rok nie są inne. To stwarza ogromną szansę dla małych firm. Niezależnie czy jesteś naturalnym wyborem na te święta (restauracje, spa, kwiaciarnie) czy niekoniecznie (firmy prawnicze, konsultanci, usługi sprzątające), nadal możesz wykorzystać promocyjne treści z okazji Walentynek, aby wykorzystać miłość, która unosi się wokół nas przez cały luty.
Oto 14 świetnych i skutecznych pomysłów marketingowych na Walentynki, które roztopią serca i otworzą portfele.
Ponieważ coraz więcej czasu spędzamy na scrollowaniu naszych telefonów, kluczem do serc Twoich klientów w Walentynki może być konkurs online. Jeśli zostanie odpowiednio wypromowana, taka zabawa na Twoich mediach społecznościowych może być właśnie tym, co przyciągnie uwagę ludzi i zbuduje większą lojalność wobec marki.
Poproś klientów, aby przesyłali swoją najlepszą historię miłosną, najbardziej romantyczną randkę, zdjęcie siebie jako pary, a nawet zdjęcie swojego zwierzęcego przyjaciela w stroju walentynkowym. Bądź jak najbardziej kreatywny i pamiętaj, aby intensywnie promować konkurs w swoich mediach społecznościowych.
Jeśli pracujesz w branży kosmetycznej, możesz spróbować pomóc swoim klientom rozpieszczać się nawzajem, oferując darmowe zabiegi. Z kolei dla restauracji, pewnie Twoja placówka mogłaby zaoferować darmowe kolacje lub rezerwacje na drinki?
Podczas tworzenia pomysłów na walentynkowy konkurs, pomyśl o dodaniu:
Dla właścicieli restauracji i barów, dlaczego by nie stworzyć specjalnego napoju lub dania na Walentynki (lub przez cały luty)? Można nawet przekształcić standardowe dania z menu w takie o tematyce miłosnej ( np. Zakochane Risotto czy Pocałunki Bezy) lub stworzyć specjalne menu degustacyjne.
Wspólne romantyczne gotowanie w domu również może być jednym z Twoich pomysłów na promocje walentynkowe. Zbierz wszystkie składniki i instrukcje do trzydaniowego posiłku, a następnie zapakuj je w stylu kosza na dostawę, aby odtworzyć wieczór randkowy w domu.
Natomiast, jeśli prowadzisz bar, zestawy do samodzielnego przygotowywania koktajli mogą być również zabawną aktywnością dla par – więc przeznacz część budżetu, aby przenieść swój bar do nich.
Tak jak przy każdym święcie, konsumenci prawdopodobnie będą się czuli przytłoczeni ogromem dostępnych opcji na walentynkowe świętowanie.
Zamiast rywalizować z dużymi markami w zakresie swoich indywidualnych ofert, skompiluj swoje najlepsze propozycje prezentów w drukowanym lub cyfrowym przewodniku po prezentach. Spróbuj wprowadzić kody promocyjne wewnątrz swojego przewodnika, aby natychmiast przyciągnąć uwagę czytelników. Przecież kto nie lubi obdarowywać swojego partnera i oszczędzać pieniądze jednocześnie?
Aby naprawdę być kreatywnym i obniżyć koszty, możesz nawiązać współpracę z innymi firmami, aby stworzyć przewodnik po prezentach, który promuje wszystkie dostępne opcje podarunków w Twoim mieście. Możesz wykorzystać ten pomysł nawet jeśli nie oferujesz żadnych produktów ani usług związanych z Walentynkami, wyjaśniając, dlaczego Twoje nietypowe prezenty nadal są doskonałymi opcjami na ten wyjątkowy dzień.
Wiele par będzie szukać innego rodzaju doświadczenia. Współpracując z innymi lokalnymi firmami oferującymi różne usługi, możesz stworzyć niezapomniane dni, pełne ekscytujących doświadczeń, dla par. Na przykład:
Filmiki stały się jednym z najlepszych sposobów dotarcia do klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych. Podobnie jak w przypadku przewodnika po prezentach powyżej, możesz nakręcić filmik, które prezentuje Twoje najlepsze opcje prezentów - pakiety spa, vouchery do restauracji, romantyczne produkty - i udostępnić go na swoich stronach społecznościowych. Możesz nawet zorganizować transmisję na żywo na Facebooku, gdzie będziesz odpowiadać na pytania klientów na żywo i udzielać informacji o produktach/usługach oraz rekomendacji prezentów w czasie rzeczywistym.
Zajęcia z gotowania i przygotowywania koktajli od lat cieszą się popularnością jako atrakcyjne aktywności dla par. Przeniesienie ich do świata online może być prostym, ale skutecznym pomysłem na marketing z okazji Walentynek.
Dzięki temu będziesz mógł udostępnić uczestnikom przepisy walentynkowe i zdobyć ich dane, abyś mógł nawiązać z nimi kontakt w przyszłości.
Wszystkie firmy kochają swoich klientów. Pokaż im, jak wiele dla Ciebie znaczą, oferując specjalną, ograniczoną czasowo ofertę walentynkową tylko dla obecnych klientów. Może to być oferta "kup jeden, drugi gratis", zniżka na ich kolejną usługę lub zakup, albo darmowy prezent przy ich następnej wizycie. To doskonały sposób na budowanie lojalności wobec marki i wyrażenie wdzięczności za ich wsparcie.
Stwórz samoobsługowy bar z bąbelkami, gdzie klienci będą mogli samodzielnie nalać sobie darmowy kieliszek, lub zaoferuj każdemu klientowi taki przy wejściu. Przezroczyste plastikowe kieliszki i kilka butelek prosecco nie będą dużym wydatkiem, ale zostaną bardzo docenione.
Karty podarunkowe są doskonałym sposobem na przyciągnięcie klientów przez cały rok i oferują nieograniczone możliwości marketingowe. Spraw, aby osoba wręczająca kartę wyszła na bohatera, podarowującego swojej ukochanej drugiej połówce czas relaksu w spa lub salonie urody. Możesz również skoncentrować się na ułatwieniu życia obdarowanemu, oferując karty podarunkowe na sprzątanie domu, dania na wynos lub opiekę nad dziećmi.
Aby dodać więcej uroku, zawsze możesz dołączyć do kart podarunkowych sentymentalny element, taki jak kwiaty, słodycze lub pluszowe zwierzątko.
Dodanie czekoladek lub kilku cukierków do każdej torby zakupowej zostanie odebrane jako słodki gest (dosłownie!). Jeśli jesteś właścicielem kawiarni lub restauracji, rozważ oferowanie każdemu darmowego deseru.
W tygodniu poprzedzającym Walentynki lub w sam dzień Walentynek rozdawanie darmowych prezentów przy każdym zakupie to dobry sposób na promocję Twojego biznesu i pozostanie w pamięci klientów. Upewnij się, że darmowy prezent to coś, czego rzeczywiście będą chcieli, zastanów się, co dobrze się sprzedaje - co jest popularne lub przydatne. Zadbaj o oryginalne opakowanie, aby pozostało szczególnie pamiętane.
Nie zapominaj o tych, którzy odkładają zakupy na ostatnią chwilę gdy opracowujesz pomysły na promocje z okazji Walentynek. Partnerzy wszędzie będą gorączkowo przeglądać swoje profile na mediach społecznościowych, szukając pomysłów na prezenty last-minute dla swoich ukochanych w dniach poprzedzających ten wielki dzień.
Ułatw zadanie tym, którzy zostawili zakupy na ostatnią chwilę, przygotowując kosze prezentowe z Twoimi najlepiej sprzedającymi się produktami. Upewnij się, że zaplanowałeś kampanię e-mailową, która zostanie wysłana do Twojej listy klientów dzień przed Walentynkami, na wszelki wypadek, gdyby ktoś potrzebował przypomnienia.
Jeśli twoje torby zakupowe na to pozwalają i Twoi pracownicy są skłonni pomóc, dodaj odrobinę blasku do swoich toreb lub udekoruj je stemplami w kształcie serc. Lokalne sklepy z materiałami do rękodzieła powinny teraz mieć pełne zapasy, a coś tak prostego nie będzie kosztować dużo. To te małe szczegóły sprawiają różnicę!
Dla tych, którzy posiadają przestrzeń handlową, wykorzystajcie kolory sezonu. Umieśćcie wszelkie różowe lub czerwone produkty na wyróżnionym miejscu w oknach sklepowych, na stołach i stojakach, w e-mailach i na mediach społecznościowych.
Wizyta w najbliższym sklepie z artykułami do dekoracji imprez dostarczy Ci wszystkiego, czego potrzebujesz: czerwone, białe i różowe girlandy i serpentyny z papieru. To niedrogi sposób na łatwe dodanie koloru na suficie lub w wystawach. W międzyczasie możesz zabrać ze sobą kilka balonów z helem, a dla większej wygody – zapłać za dostawę, jeśli jest oferowana, aby nie martwić się tym, jak zmieścić 50 balonów w samochodzie.
Miliony lojalnych klientów polegają na Grouponie, aby znaleźć idealne prezenty, rezerwacje na kolację i pakiety doświadczeń, które sprawią, że ich wieczór randkowy będzie niezapomniany. Chcielibyśmy pomóc Ci stworzyć pomysły na marketing z okazji Walentynek, które pomogą Ci trafić w serca naszej ogromnej grupy lokalnych klientów i rozwinąć Twój biznes. Dowiedz się więcej o tym, jak działa Groupon.
Dzięki wdrożeniu naszych serdecznych pomysłów promocyjnych w tym roku możesz zagwarantować, że Twoja firma wyróżni się spośród konkurencji, a Twoi klienci poczują miłość w te Walentynki. Wszyscy na tym wygrywają!
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.