Ten artykuł opisuje, jak reklamować firmę na Grouponie, jakiego rodzaju reklamę biznesową oferuje Groupon i jak najlepiej wykorzystać Groupon w efektywnej lokalnej reklamie.
Groupon uwielbia zachwycać swoich użytkowników nowościami do jedzenia, zobaczenia, zrobienia lub kupienia, a to oznacza, że przedstawiamy im wielu Partnerów, którzy reklamują swoje firmy na naszej platformie. Miliony aktywnych klientów i brak kosztów wstępnych sprawiają, że Groupon jest najlepszym sposobem na efektywne reklamowanie firmy. Prowadzenie działalności samo w sobie zajmuje dużo czasu, więc zadanie reklamowania firmy warto przekazać platformie o dużej skali i doświadczeniu.
Ten artykuł opisuje, jak reklamować firmę na Grouponie, jakiego rodzaju reklamę biznesową oferuje Groupon i jak najlepiej wykorzystać Groupon w efektywnej lokalnej reklamie.
Aby rozpocząć reklamowanie się na Grouponie, wystarczą trzy proste kroki:
1. Przedstaw się, wypełniając ten krótki formularz online, abyśmy mogli dowiedzieć się czegoś o Twojej firmie:
2. Stwórz kampanię, dostosuj zdjęcia, zniżki, limity kuponów na sprzedaż i inne elementy.
3. Przygotuj się na pierwszy dzień kampanii i zyskaj większą widoczność dla firmy!
Aby zapoznać się z tym procesem bardziej szczegółowo, sprawdź naszą instrukcję „Jak sprzedawać na Grouponie”.
W części „Historie sukcesów” na tej stronie poznasz Partnerów, którzy dzięki współpracy z Grouponem osiągnęli swoje cele biznesowe, od firmy fotograficznej, której udało się sprzedać 2500 grouponów po ogólnopolską sieć kin, która dzięki nam od lat dociera do nowych odbiorców. Jak Groupon osiąga takie rezultaty? Co to znaczy „reklamować się na Grouponie”?
Oznacza to, że Groupon wykorzystuje swoją dynamiczną infrastrukturę marketingową, aby zwrócić uwagę jak największej liczby potencjalnych klientów na Twoją firmę. Bierze w tym udział nasza strona i aplikacja mobilna, a także reklamy tradycyjne i online.
Kiedy zaczynasz reklamować się na Grouponie, dołączasz do platformy z ponad 23 milionami aktywnych użytkowników na całym świecie. Dzięki uwzględnieniu danych demograficznych i zachowań użytkowników, nasza witryna wyświetla oferty dokładnie tym osobom w Twojej okolicy, które są najbardziej skłonne kupić Twój produkt lub usługę.
Strona Twojej oferty przedstawia Twoją firmę w pozytywnym świetle i promuje ją, prezentując atrakcyjne zdjęcia, wartościowe treści oraz oceny i komentarze klientów. Zawiera ona również bezpośrednie linki do Twojej strony internetowej i mediów społecznościowych, więc klienci mogą dowiedzieć się o Tobie więcej wprost ze źródła. Dodatkową zaletą jest fakt, że dzięki temu strona firmowa zyskuje dużą wartość pod względem pozycjonowania (SEO).
Aby przyciągnąć klientów na stronę Twojej oferty, Groupon promuje kampanię z wykorzystaniem kanałów marketingowych takich jak e-maile, powiadomienia w aplikacji i posty w mediach społecznościowych. Oto zestawienie wszystkich rodzajów wsparcia marketingowego, który oferuje Twojej firmie kampania Groupon:
Poza stroną Groupona kampanie Partnerów pojawiają się również w naszej apce mobilnej, której liczba pobrań wynosi ponad 200 milionów i ciągle rośnie. Co więcej, ponad 75% zakupów na Grouponie odbywa się właśnie na urządzeniach mobilnych! Jedno dotknięcie ekranu palcem wystarczy, aby użytkownicy mobilni szukający ofert w swojej okolicy odkryli Twoją firmę, a funkcje takie jak powiadomienia push jeszcze bardziej zwiększają Twoją widoczność.
Wielu Partnerów prowadzących aktywne oferty otrzymuje również możliwość reklamowania firmy w zintegrowanych kampaniach marketingowych, które Groupon organizuje przez cały rok. Te sezonowe kampanie zwykle dotyczą okazji takich jak Walentynki, Tydzień Urody lub Boże Narodzenie. Groupon zbiera oferty związane z danym tematem i promuje je na specjalnych stronach docelowych, w e-mailach do klientów i na wiele innych sposobów, oferując klientom interesujące, spersonalizowane treści, a Partnerom biorącym udział w akcji zapewnia dodatkową reklamę.
Najważniejszą częścią ogłaszania się na Grouponie jest systematyczne realizowanie kuponów! Dzięki temu otrzymasz zapłatę na czas. Na szczęście nasze intuicyjne narzędzia online ułatwiają rozliczanie kuponów.
Jeśli przyjmujesz rezerwacje, polecamy również wprowadzić możliwość rezerwowania do kampanii Groupon. Nie tylko sprawi to, że oferta będzie wygodniejsza i atrakcyjniejsza dla klientów, ale również ułatwi Ci meldowanie klientów i zarządzanie przepustowością.
Podczas wykonywania usługi można również zaproponować klientowi zniżkę lub w inny sposób zachęcić do kolejnej wizyty. Z danych zebranych przez nas w ankietach wynika, że 65% klientów Groupona wydaje w firmach więcej niż wynosiła wartość kuponu na dodatkowe produkty, więc warto poinstruować personel, aby starali się dokonywać dodatkowych sprzedaży lub zachęcać do ponownych rezerwacji. Poprawi to retencję klientów i zwiększy przychody.
Po zrealizowaniu kuponu czas przyjrzeć się danym. Poza przedstawianiem Ciebie klientom, Groupon opowie Ci o klientach po ich wizycie. Twój Merchant Center portal daje wgląd w dane demograficzne klientów takie jak wiek, płeć i lokalizacja, które można wykorzystać do reklamowania firmy poza Grouponem. Dodatkowo można czytać recenzje klientów i odpowiadać na nie.
Merchant Center pozwala też monitorować wyniki kampanii, w tym dane dotyczące sprzedaży, statystyki dotyczące realizacji i informacje zwrotne od klientów – wszystko to w jednym miejscu, aby łatwo sprawdzić, co działa dobrze, a co nie. Partnerzy mający dostęp do naszego samoobsługowego narzędzia Menedżer kampanii mogą wykorzystać te dane, edytując aktywne kampanie lub tworząc nowe bez opuszczania Merchant Center.
Zalecamy również promowanie kampanii Groupon za pośrednictwem własnych kanałów. Oferta Groupon działa najlepiej, kiedy traktuje się ją jako element ogólnego planu marketingu online, dlatego działania na Grouponie i inne działania marketingowe powinny się wzajemnie uzupełniać.
Tak w skrócie wygląda reklamowanie firmy na Grouponie. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania, wystarczy zostawić nam swoje dane kontaktowe, a my się odezwiemy!
© 2022 - 2024 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.