Jak sprzedawać na Grouponie

3 lip 2024

Groupon oferuje różnorodne rozwiązania marketingowe dostosowane do Twoich potrzeb, które pomogą Ci osiągnąć cele biznesowe. Zacznij w 6 łatwych krokach!

Zastanawiasz się, jak sprzedawać na Grouponie? Kupcy z całego kraju wykorzystywali Groupona w celu osiągnięcia biznesowych celów, takich jak zwiększenie świadomości marki, znalezienie nowych lokalnych klientów i zwiększenie sprzedaży. Oto jak dostać się na Groupona i uruchomić swoją pierwszą kampanię.

1. Podaj swoje informacje
2. Stwórz swoją kampanię i przygotuj się do sprzedaży
3. Przygotuj swoich pracowników i rozpropaguj informację
4. Świętuj rozpoczęcie kampanii
5. Śledź wyniki w Merchant Center
6. Wzmocnij swoją kampanię za pomocą narzędzi dla partnerów

Krok 1: Podaj swoje informacje

Poznajmy się! Zanim zaczniesz prowadzić sprzedaż na Grouponie, podaj swoje dane kontaktowe i kilka informacji o swojej działalności:

Krok 2: Stwórz swoją kampanię i przygotuj się do sprzedaży

Kiedy przekażesz nam swoje dane, skontaktujemy się z Tobą, aby pomóc Ci stworzyć kampanię. W większości przypadków oznacza to, że otrzymasz dostęp do naszego samoobsługowego Menedżera kampanii, który pozwoli Ci na tworzenie kampanii i zarządzanie nimi. Narzędzie to umożliwia dostosowanie kampanii do potrzeb Twojej firmy i zapewnia pomocne wskazówki dotyczące struktury oferty, treści, zniżek, liczby dostępnych kuponów, daty rozpoczęcia i innych aspektów.

Niektóre branże mogą wymagać bardziej kompleksowego podejścia do stworzenia odpowiedniej struktury kampanii. Jeśli Twoja firma należy do tej kategorii, jeden z naszych doświadczonych przedstawicieli skontaktuje się z Tobą, aby osobiście pomóc Ci skonfigurować opcje kampanii tak, aby jak najlepiej odpowiadały Twoim potrzebom.

Krok 3: Przygotuj swoich pracowników i rozpropaguj informację

Zanim Twoja kampania pojawi się na stronie Groupon, otrzymasz informacje dotyczące logowania do konta Groupon Merchant Center, gdzie znajdziesz wiele pomocnych wskazówek i narzędzi, które pozwolą Ci przygotować się na przyjęcie pierwszego klienta Groupon.

Okres poprzedzający rozpoczęcie kampanii to dobry czas, aby upewnić się, że Twoi pracownicy zostali przeszkoleni w zakresie sposobów realizacji zamówień dla klientów korzystających z Groupona, a także aby rozreklamować kampanię w lokalnej społeczności, jeśli jej grupa docelowa obejmuje osoby zamieszkałe w okolicy i/lub Twoich dotychczasowych klientów. Umieszczanie wpisów na profilach w mediach społecznościowych, a także rozpowszechnianie informacji wśród znajomych i rodziny może pomóc wygenerować zainteresowanie Twoją ofertą.

Oto kilka innych zasobów, które możesz przejrzeć w okresie poprzedzającym datę rozpoczęcia kampanii:

  • FAQ w Groupon Merchant Center, które zawiera wpisy na temat analizy oferty, przygotowania firmy, szkolenia pracowników i inne.
  • Sekcja „Historie sukcesu Partnerów” na naszej stronie internetowej, gdzie można znaleźć historie innych Partnerów, pokazujące, jakie rozwiązania sprawdziły się w przeszłości.

Krok 4: Świętuj rozpoczęcie kampanii

W dniu rozpoczęcia sprzedaży Twojej kampanii na Grouponie, zaloguj się na swoje konto Groupon Merchant Center i obserwuj wyniki sprzedaży. Ponadto przygotuj się do odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące obsługi klienta lub dostępnych terminów, które możesz otrzymać telefonicznie lub mailowo.

Po aktywacji kampanii na stronie Groupon, zajmiemy się jej promocją za pośrednictwem e-maili wysyłanych do klientów, mediów społecznościowych, SEO, itp., więc możesz się odprężyć i pozwolić nam zająć się kwestiami marketingowymi. Mimo to, nadal możesz chcieć zachęcać swoich pracowników, aby pomagali zarządzać rezerwacjami czy zachęcać klientów do zakupu dodatkowych usług powyżej wartości Grouponu, a także opracowywać strategie, które pomogą przekształcić klientów Grouponu w stałych klientów, na przykład poprzez programy lojalnościowe.

Krok 5: Śledź wyniki w Merchant Center

W Groupon Merchant Center znajdziesz informacje o tym jak dobrze sprzedają się Twoje oferty. Będziesz w stanie śledzić zasięg kampanii w internecie, na urządzeniach mobilnych i za pośrednictwem poczty elektronicznej, a także liczbę wyświetleń strony z ofertą. Ponadto, co miesiąc wyślemy Ci wiadomość e-mail, w której szczegółowo przeanalizujemy sprzedaż Twojej kampanii.

Dodatkowo możesz sprawdzić dane demograficzne klientów, takie jak wiek, płeć i lokalizacja, a także to ile pieniędzy klienci wydali powyżej wartości wykorzystanego kuponu Groupon. Będziesz również w stanie przeglądać, udostępniać i reagować na opinie klientów, śledzić płatności oraz aktualizować informacje o swojej firmie.

Zamierzasz sprzedawać na Grouponie? Zarejestruj się teraz, aby zacząć!

Krok 6: Wzmocnij swoją kampanię za pomocą narzędzi dla partnerów

Jeśli chcesz zmaksymalizować skuteczność swojej kampanii Groupon, nasz zestaw narzędzi i integracji zawiera wszystko czego potrzebujesz. Dodaj opcję rezerwacji do swojej kampanii dla wygody klientów i wprowadzaj zmiany w kampanii na bieżąco – teraz możesz mieć pełną kontrolę.

  • Campaign Manager: Oprócz pomocy przy ich tworzeniu, samoobsługowy Menedżer Kampanii umożliwia również wprowadzanie zmian w istniejących kampaniach, w tym aktualizację opcji oferty, treści oferty, limitów kuponów i innych elementów.
  • Rozwiazania Rezerwacji: Pozwól klientom umawiać wizyty i rezerwować terminy bezpośrednio poprzez stronę kampanii Groupon, a zapewnisz najlepsze możliwe doświadczenie dla obu stron. Zapoznaj się z naszym darmowym narzędziem rezerwacji.

Gotowy do dołączenia do ponad miliona kupców, którzy współpracowali z Grouponem?

Rozpocznij teraz

Powiązane Artykuły