Groupon:
Co przekonało Państwa do emisji oferty hotelu Król Kazimierz na portalu Groupon?
Hubert Fedorczyk:
Nasza współpraca jest kontynuacją realizacji planu sprzedażowego, w którym wykorzystujemy Groupon jako dodatkowy kanał dystrybucji i promocji hotelu. Wielkim atutem jest też elastyczność opiekuna i nieoceniona pomoc w tworzeniu ofert.
Groupon:
Co sądzi Pan o wprowadzonym przez Groupon kalendarzu rezerwacji?
Hubert Fedorczyk:
Emisja oferty z kalendarzem rezerwacji sprawdza się doskonale podczas kontroli wolnych terminów i poszczególnych opcji, zarówno dla klienta, jak i dla nas, co jest głównym czynnikiem przemawiającym za podjęciem stałej kooperacji. Ponadto narzędzie to pozwala na opracowanie ofert specjalnych, tzn. długich weekendów lub ofert świątecznych w cenach niestandardowych.
Groupon:
Jak z perspektywy czasu ocenia Pan współpracę opartą na tym narzędziu?
Hubert Fedorczyk:
Współpraca przebiega absolutnie wzorowo, o czym świadczy fakt, że obydwie strony, czyli goście i hotel, są zadowolone: klient ze względu na możliwość samodzielnego planowania pobytu w wybranych datach, a hotel dzięki łatwiejszej kontroli allotmentu. Dodatkowo biorąc pod uwagę wielkość obrotów i liczbę rezerwacji myślę, że najwyższy czas, aby ogólnie panująca opinia o tego typu portalach jako kanałach wyprzedażowych, uległa zmianie.
Groupon:
Jak rozkładają się rezerwacje Groupon w Państwa obiekcie?
Hubert Fedorczyk:
Od czasu podjęcia współpracy z portalem rezerwacje stały się nieodzownym elementem działalności hotelu. Oczywiście oferta jest limitowana i klienci muszą mieć tego świadomość. Nie mniej jednak śmiało mogę zaryzykować stwierdzenie, że Groupon traktowany jest jako nasz kolejny, stały kanał dystrybucji.
Groupon:
Czy oprócz zakupionych grouponów klienci podczas pobytu wykorzystują również szeroki wachlarz usług dodatkowych, nie objętych ofertą?
Hubert Fedorczyk:
Tak, goście korzystają z rozmaitych usług dostępnych w hotelu, dzięki czemu hotel może wygenerować dodatkowy przychód.
Groupon:
Czy można zatem powiedzieć, że rekomenduje Pan taką formę współpracy, jaką oferuje portal?
Hubert Fedorczyk:
Oczywiście tak.
Groupon:
Dlaczego?
Hubert Fedorczyk:
Polecam taką współpracę głównie ze względu na klarowny i zrozumiały system rozliczeniowy oraz ogromną bazę klientów, jaką dysponuje Groupon. Ponadto dzięki emisji oferty na portalu zauważyć można wzrost sprzedaży i obłożenia, rozpoznawalność marki oraz świadomość gości o jakości usług i standardzie hotelu.
Groupon:
Dziękuję za rozmowę.
Wywiad przeprowadzony przez Katarzynę Gibson, Key Account Managera.