Pekin Duck – restauracja

2 lip 2024

"Dzięki współpracy z Groupon mamy ciągle przybywających nowych gości. Wielu z tych, którzy u nas byli i byli bardzo zadowoleni, wraca, przyprowadzając znajomych. Dlatego jak najbardziej zarekomendowalibyśmy współpracę z Grouponem innym przedsiębiorcom." - Maria Śliwińska, managerka chińskiej restauracji Pekin Duck

Groupon

Konkurencja na rynku gastronomicznym nie śpi, ale ciągle coś… pichci. Dlaczego zdecydowali się Państwo zawalczyć o swój kawałek tortu w tej trudnej branży?

Maria Śliwińska

Otwarcie i prowadzenie restauracji Pekin Duck nie jest tak do końca walczeniem o kawałek tortu i walczeniem z konkurencją. Zdrowa konkurencja w branży gastronomicznej, tak jak w każdej, jest potrzebna i pożyteczna, ponieważ mobilizuje do większych starań o jak najlepszą jakość usług.

Groupon

Chińska kuchnia nie kojarzy się Polakom z rodzinną biesiadą. Mimo to zdecydowali się Państwo stworzyć chińską restaurację właśnie blisko Parku Szczęśliwickiego, w którym czas wolny chętnie spędzają rodziny z dziećmi. Dlaczego?

Maria Śliwińska

Chińska kuchnia, a przede wszystkim styl wyposażenia restauracji Pekin Duck jak najbardziej nadaje się do rodzinnych biesiad. Typowo chińskie, ogromne, okrągłe stoły z obrotowym blatem, na których stawia się dania, wygodne krzesła, a nawet kanapy sprzyjają dłuższym posiedzeniom i rozmowom. W czasie, gdy dorośli gawędzą przy takim stole, dzieci mogą bawić się w kąciku zabaw, jak również obejrzeć bajki w TV. Restauracja Pekin Duck oferuje specjalne menu dla dzieci.

Groupon

Ponoć gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść. Zakładam, ze szóstka Państwa kucharzy, którzy pochodzą z Chin, nie zgodziłaby się z tą teorią?

Maria Śliwińska

Rzeczywiście, na pewno nie zgodziliby się z polskim przysłowiem. Praca w kuchni restauracji, która jednocześnie może przyjąć 100 gości, a z ogródkiem letnim ok. 120, jest bardzo ciężka. Dania, które goście zamawiają, kucharze przygotowują na bieżąco. Nie ma dań „odgrzewanych”. W większości używają oryginalnych chińskich przypraw, a potrawy przygotowują w chińskich „garach”, dlatego kuchnia naszej restauracji w opinii naszych gości uchodzi za oryginalną. A wracając do sześciu kucharzy, to każdy z nich musi mieć w ciągu tygodnia 2 dni odpoczynku, ponieważ restauracja funkcjonuje przez cały tydzień.

Groupon

Co według Państwa jest sekretnym składnikiem dobrze prosperującej restauracji?

Maria Śliwińska

Według nas najważniejszym składnikiem dobrze prosperującej restauracji są dobre i świeże potrawy. Wyróżnia nas szlagierowe danie: kaczka po pekińsku. Jeden z naszych gości był w Chinach w Pekinie przed dwudziestoma laty i tam w restauracji ugoszczono go kaczką. Po pobycie w naszej restauracji był mile zaskoczony. Powiedział, że kaczka tak samo smakowała jak tam w Pekinie i kucharz tak samo podał.

Groupon

Jak udało się Państwu przekonać Polaków do chińskiej kuchni i czy była to trudna sztuka?

Maria Śliwińska

Tak naprawdę to nie musieliśmy przekonywać Polaków do chińskiej kuchni, ponieważ w obecnym czasie jest duża łatwość podróżowania po różnych zakątkach świata, a więc i do Chin. Wyjazdy Polaków do Chin w celach turystycznych i biznesowych przyczyniły się do większej znajomości kuchni chińskiej. Bardzo często mamy właśnie takich gości, którzy polubili chińską kuchnię, będąc w Chinach.

Groupon

W jaki sposób udało się Państwu połączyć w spójną całość dwa kompletnie różne światy: serwis chiński i europejski?

Maria Śliwińska

Obecnie doświadczamy na co dzień mieszania się różnych kultur, narodowości, zwyczajów. W naszej restauracji przyjmujemy gości różnej narodowości, staramy się zadowolić ich. Nie tyle chodzi o spójną całość, bo chyba tego się nie osiągnie, ile o to, aby każdy gość, który do nas zawita czuł się dobrze, aby dobrze był obsłużony. Staramy się spełnić jego życzenia i oczekiwania.

Groupon

W jaki sposób promują Państwo restaurację?

Maria Śliwińska

Restaurację promujemy poprzez ulotki, stronę internetową, reklamy w niektórych informatorach i gazetach. Akcje marketingowe prowadzimy w niewielkim zakresie, dlatego nie zajmują nam ani dużo czasu, ani nakładów.

Groupon

Dlaczego zdecydowali się Państwo na współpracę z Grouponem?

Maria Śliwińska

Firma Groupon znana nam była jako prężnie działająca i docierająca do wielu, wielu klientów. Została nam przedstawiona jasna, konkretna oferta i zdecydowaliśmy się na współpracę. Później zaskoczył nas bardzo przejrzysty system współpracy oraz płynność rozliczeń.

Groupon

Jaki wpływ ma współpraca z Grouponem na rozpoznawalność restauracji, liczbę klientów, negocjacje z dostawcami lub producentami?

To raczej trudno powiedzieć, ponieważ nasi goście nie ujawniają, w jaki sposób dowiedzieli się o istnieniu naszej restauracji. Oczywiście goście, którzy wykupili groupon i do nas dotarli, w przeważającej większości znaleźli się w naszej restauracji pierwszy raz, a więc dzięki współpracy restauracja ma ciągle przybywających nowych gości. Wielu z tych, którzy u nas byli i byli bardzo zadowoleni, wraca, przyprowadzając znajomych. Dlatego jak najbardziej zarekomendowalibyśmy współpracę z Grouponem innym przedsiębiorcom.

Wywiad przeprowadzony przez Magdalenę Leończuk, Senior Copywriter & PR Support.

 

Powiązane Artykuły